Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør jeg dette på gratisdns.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en kunde som har et domæne. Dette domæne skal pege over på kundens hjemmeside hos os. Jeg vil så bruge gratisdns.dk til at sætte op hvor domænet skal pege på. Men jeg er desværre lidt i tvivl hvad det er jeg helt præsist skal gøre for at det bliver rigtigt.

Som jeg har forstået det skal jeg redelegere domænet, har fundet denne side hos dem https://web.gratisdns.dk/?q=node/183 men skal der mere til og findes der evt en guide hvor man lige kan se hvad det er man helt præsist skal indtaste?

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 07:30

Såfremt du vil redelegere domænet til gratisdns, så er det rigtigt nok - du skal bruge Login til DK hostmaster også. 

Alternativt skal du bare beholde DNS der hvor domænet ligger nu - og så lave en A-record der peger på din server

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 07:36

Hej Kim

Kan jeg lave den A-record på gratisdns eller skal jeg have fat i dem hvor domænet ligger i dag?

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 07:41

Hej Thomas

Du skal først tilføje domænet under "Primær DNS" på din GratisDNS konto. Herefter skal du oprette A-records for domænet der peger på IP'en for din server.

Jeg kan iøvrigt anbefale UnoEuros gratis DNS service som alternativ til GratisDNS.

Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 08:05

Hej Kim

Lige et spørgsmål mere, hvis jeg bruger gratisdns skal jeg så oprette en konto for hvert domæne som jeg ønsker at gøre dette med?

Kan man lave en konto hos UnoEuros uden at købe noget da det kun er dns servicen jeg er interesseret i, jeg synes nemlig ikke jeg kan finde det?

Mvh

Thomas

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 08:09

Hej Thomas

Du kan samle alle de domæner du ønsker på en enkelt GratisDNS konto. Du tilføjer dem blot under primær DNS. Det samme er gældende for en UnoEuro konto.

UnoEuros DNS tjeneste er helt gratis. Du behøver ikke at købe noget, du kan ganske gratis flytte alle dine DK domæner og styre din DNS derfra. Desuden er UnoEuro også billigere end GratisDNS ved indkøb og forlængelse af domæner. 

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 08:10
Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 08:17

Hej Kim

Lige det sidst :)

Jeg kan se at når jeg vil ændre a record til den ip adresse som min server har så kan jeg sætte en TTL op.. Hvad er det?

Mvh

Thomas

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 08:21

TTL er Time To Live, det er en værdi der angiver hvor lang tid DNS serveren skal cache DNS værdien. Jo lavere værdi, jo hurtigere slår ændringer igennem. Jeg er dog ikke klar over om der er en ulempe ved at have en lavere værdi.

Hos UnoEuro er TTL standard en time (3600 sekunder), og hos GratisDNS er den 24 timer (86400 sekunder).

Husk at sætte en A-record for både domæne.dk og www.domæne.dk (evt *.domæne.dk). Hos UnoEuro kan du automatisk sætte en 301 redirect på enten domæne.dk eller www.domæne.dk der så redirecter til den anden - det er en god hjælp til at reducere dublicate content.

Tilmeldt 1. Sep 11
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 08:26

Ahh jeg er vist lidt for søvnig, blev ved med at skrive Kim fordi det var ham der svarede første gang... Stick out tongue

Tusind tak for hjælpen Kasper så kan jeg få det sat op. Smile

Mvh

Thomas

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)