Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At arbejde i Barcelona

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Jeg er en nyudklækket HHX student som er klar til at opleve den virkelige verden, før jeg engang igen vil genoptage studierne

På handelsgymnasiet havde jeg spansk, hvilket har givet mig interesse for Spanien, derfor ønsker jeg at få et arbejde i en spansk storby, hovedsagligt med fokus på Madrid og Barcelona :)

I den forbindelse vil jeg meget gerne finde et job, og vil høre herinde omkring mulighederne for dette i Spanien. Udover min HHX eksamen har jeg erfaring som tjener på et hotel, samt erfaring som bartender.. Jeg spørger specielt i forhold til den store arbejdsløshed om der er en efterspørgsel efter en dansker som mig, og er også betænksom ved at få et job som tjener, når jeg endnu ikke mestrer sproget flydende..

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om nogle der har erfaring med at arbejde i Barcelona, jeg er også interesseret i om det kan anbefales at få et job i et callcenter og om det overhovedet er muligt at få et ordentligt job uden at kunne tale flydende spansk :)

mvh

Rasmus

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig ikke for at tage modet fra dig, men Spanien er i øjeblikket ramt af rigtig høj arbejdsløshed. De sagde vist 25% i nyhederne den anden dag, og op til 50% for unge under 26.
Hvis ikke du kommer med nogle specielle talenter/evner, så tror jeg det kan være rigtig svært for dig at tage et ufaglært job i Spanien.

Du skal dog have held og lykke med det! Kom ud og se verden - og husk de taler spansk andre steder end lige i Spanien! 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. I Spanien er konkurrencen nok temmeligt hård... har du overvejet sydamerika?

Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Mark

Ja, jeg har overvejet sydamerika, og syntes det kunne være vanvittigt spændende, tænker bare at det ville blive et endnu sværere projekt, både pågrund af arbejdstilladelse osv. Men måske har du nogle ideer ? :-)

@ Ib

Jeg er godt klar over den store arbejdsløshed, men jeg har e.v.t overvejet at mit engelske er over den gennemsnitlige spanier, så jeg måske har en chance i f.eks hotel branchen, eller i et callcenter eller lignende.. Er der nogle der kender til at arbejde ved et callcenter, har f.eks set der bliver søgt i både fillipinerne og dublin blandt andet :-) ?

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver meget meget svært, at finde job i Spanien. Det er muligt, at du har et højere niveau end mange Spaniere i engelsk, men der er en del der snakker fint engelsk og du har lige nu, nogle af verdens højest uddannede tjenere i verden i Spanien lige nu. Der er masser af tjenere, der har universitetsuddannelser, simpelthen fordi det er det eneste de kan få.

En mulighed kunne være et dansk call center i Spanien. Der ligger et par stykker på Costa del Sol, men der får du ikke brugt eller lært så meget spansk.

Ellers er Sydamerika jo en mulighed, som der nævnes. Du skal bare vænne dig til, at de snakker anderledes spansk. Smile

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du søgt info på nettet vdr arbejde i de relevante lande?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Er du stadig interesseret i viden omkring dette emne

Tilmeldt 10. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg sidder i samme situation og vil meget gerne til Spanien for at arbejde. 

Jeg bliver færdig med min gymnasiale uddannelse her i maj 2014. Jeg har dog valgt af tage en international uddannelse (International Baccalaureate) da jeg har boet hele mit liv i udlandet (født og opvokset i Zimbabwe, derefter Kenya). Jeg snakker flydende engelsk og dansk, og har haft nogle spansk time i mit liv. 

Jeg ville jo også bare lige høre hvad mulighederne er at få job i et call centre i Spanien er? Og at jeg er meget interesseret i dette emne. 

Kirsten

Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

stadig klar på job i Barcelona? _:D

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)