Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værnepligtig - Godt at have på cv'et?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Som overskriften siger, vil jeg høre om det er godt at kunne skrive værnepligtig på cv'et. Jeg er slet ikke i tvivl om, det er en god oplevelse og giver nogle gode værdier, men er disse værdier nogle der vægtes hos eventuelle arbejdsgivere i fremtiden eller skal der en længere uddannelse i militæret til for, at dette kan bruges? 

Jeg har ikke planer om at lade dette afgøre min beslutning, men til en vis grad præge den. Spørgsmålet er derfor primært stillet af nysgerrighed :-)

Best Regards

Jonas

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 23:55

Vil da tro, at det altid vil give et bonus, det beviser jo kort sagt, at du nok ikke er en "bøv", når du har overlevet 4 mdr.+ derinde :)

Men omvendt, er det nok ikke mere værd, end at du har taget førstehjælpskursus som samarit :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Hadsten
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:57

Hej.
Jeg har personligt oplevet at det vurderes positivt ved en jobsamtale...især hvis du får en god bedømmelse fra værnepligten ;-)

Hilsen Claus

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 00:03

Der gør i hvert fald ingen skade, lad os sige det sådan. :) Om det er godt eller skidt kan jeg ikke svare på. Men vil da tro det okay at have det på cv'et. Som overstående siger, beviser det er du ikke er en såkaldt "bøv" og du ikke siger fra og vælger noget, som du ikke er tvunget til. 

- Beviser også at du har været 4 måneder i militæret, i stedet for at have fedet den foran fjensynet og ikke lavet noget :)

Men ville da vælge at takke ja, hvis du ikke lige ved hvad du har af fremtidsplaner :)

Mvh Simon Andersen

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:12

Jeg ville med 100% tage det med. Det beviser bare at du har kunne indordne dig under nogle forhold og værdier. Og så har du heller ikke et hul i dit CV.

Jeg trak selv fri nummer og jeg er da blevet spurt flere gang om jeg ikke har været i militæret.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 00:20

Tak for de mange svar :) 

Jeg har selv været oppe at trække nummer for et par måneder siden og det blev også 'frinummer' - eller hvertfald meget højt, så medmindre der sker noget meget uventet - et frinummer. 

Hvorvidt det bliver det traditionelle 'mili' eller livgarden, der bliver hovedprioritet ved jeg ikke, men hvis alternativet til dette er et kedeligt fuldtidsarbejde i det lokale supermarked, ved jeg godt, hvad jeg ville vælge. 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 09:39

Som arbejdsgiver: Ja det vil være en fordel. Så ved man du har været i pressede situationer og har fået noget livserfaring

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 10:24

Jeg VED det gør en fordel på flere arbejdspladser. Det har skaffet mig jobbet - især da jeg har godt 12 år på bagen som soldat og med flere udstationeringer på ryggen.

Hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg give Dig jobbet hvis der var 2 ens ansøgere men du havde militær tjeneste udover. Så det vil give en positiv forskelsbehandling.

Nu er værnepligten jo ikke mere end 4 måneder.. så det er begyndt at blive lidt bob-bob da det jo ikke tager mere end en bøvs at få det overstået og niveauet er nok ikke så hårdt mere i den nuværende værenepligt sådan oplever og har jeg oplevet det.

du kunne jo tage din HBU (basis udd/værnepligt) og så tage de sidste 6 måneders HRU (som er reaktions udd) - Der vil jeg dog lige give dig et headsup - en HRU giver normalt en "tur sydpå" da det er lidt det man bruger den periode til i disse tider.  Så hvis du siger ja til en HRU siger du også ja til en tur til feks. Afghanistan og det kan blive en blandet fornøjelse for nogen.

Hvis du mangler nogen som helst information omkring dit militærforløb må du gerne skrive retur.

alternativet kan du vælge Søværnet - der får du en ordentlig en på opleveren hvis du kan lide store skibe og nogle ture på "søen". Der kommer man "verden rundt" hvis man tager lidt mere tid end værnepligten.

Flyvevåbnet er lidt som Hæren - du gør mange af de samme til i din HBU hvor du går mere målrettet som selvfølge imod de forskellige hjælpefunktioner der kan blive i FLV.

Alle Værn i Forsvaret har også svendebrevs-uddannelser. Så hvis du kunne tænke dig at blive alt fra lastvognsmekaniker, automatik-fagtekniker, flymekaniker eller bare kontor uddannet  -så skal man bare give den gas og gøre opmærksom på dette fra starten så Adm. kan lave forspørgelser på følgende ønsker.

Supply Chain blæksprutte

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:12

På mit CV har jeg hvornår jeg gik ud af skole og hvor jeg aftjente min værnepligt. Derefter har jeg kun jobs for de sidste 5-6 år med da jeg næppe tror at det er interessant hvad jeg lavede for 10 år siden men mere hvad jeg kan nu.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)