Jeg VED det gør en fordel på flere arbejdspladser. Det har skaffet mig jobbet - især da jeg har godt 12 år på bagen som soldat og med flere udstationeringer på ryggen.
Hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg give Dig jobbet hvis der var 2 ens ansøgere men du havde militær tjeneste udover. Så det vil give en positiv forskelsbehandling.
Nu er værnepligten jo ikke mere end 4 måneder.. så det er begyndt at blive lidt bob-bob da det jo ikke tager mere end en bøvs at få det overstået og niveauet er nok ikke så hårdt mere i den nuværende værenepligt sådan oplever og har jeg oplevet det.
du kunne jo tage din HBU (basis udd/værnepligt) og så tage de sidste 6 måneders HRU (som er reaktions udd) - Der vil jeg dog lige give dig et headsup - en HRU giver normalt en "tur sydpå" da det er lidt det man bruger den periode til i disse tider. Så hvis du siger ja til en HRU siger du også ja til en tur til feks. Afghanistan og det kan blive en blandet fornøjelse for nogen.
Hvis du mangler nogen som helst information omkring dit militærforløb må du gerne skrive retur.
alternativet kan du vælge Søværnet - der får du en ordentlig en på opleveren hvis du kan lide store skibe og nogle ture på "søen". Der kommer man "verden rundt" hvis man tager lidt mere tid end værnepligten.
Flyvevåbnet er lidt som Hæren - du gør mange af de samme til i din HBU hvor du går mere målrettet som selvfølge imod de forskellige hjælpefunktioner der kan blive i FLV.
Alle Værn i Forsvaret har også svendebrevs-uddannelser. Så hvis du kunne tænke dig at blive alt fra lastvognsmekaniker, automatik-fagtekniker, flymekaniker eller bare kontor uddannet -så skal man bare give den gas og gøre opmærksom på dette fra starten så Adm. kan lave forspørgelser på følgende ønsker.