Jeg har et problemmed en kunde.Han købteen hjemmesidefra nogleaf hans venneroghyrede mig til atændre denog flytteden.Jeg arbejdede2 månederog sluttedeopgaven.
Hvis der står i din betingelser at siden lukkes ved manglende betaling. Kan du lukke den. Ellers mener jeg ikke.
Men jeg ville lukke for adgangen til adm. af web siden og mail osv. Men hvis kunden kontakter jer ville jeg ikke henvise til at der er pga. manglende betaling. Jeg vil oplyse dem at der må være sket en fejl men at i kan se at der er en forfalden regning og i kan fejl rette på dette når den er indbetalt på forfalden regning.
Men du vil nok få en sur kunde og hvis denne har taget en kopi vil han jo nok flytte den til en ny web server. Og det vil bevirke at du har mistet en kunde og du også har mistet alt det arbejde som du har lavet.
Hvis han har erkendt, at han skylder dig de penge - men bare ikke betaler - så er det en ganske almindelig inkassosag. Hvis du ikke har fået indskrevet i jeres aftale/kontrakt, at manglende betaling vil medføre lukning af siden, må du heller ikke gøre det.
Et godt råd herfra er at skippe den slags kunder med det samme de viser sig aggressive og råber og bander af dig.
Det kan være både din og kundens skyld, det skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men et samarbejde på den måde bringer intet positivt med sig overhovedet.
Jeg vil personligt hellere ikke have sådan en kunde og så bare sige til ham at den tid jeg har brugt indtil nu kan han betragte som gratis, og at jeg ikke ønsker at fortsætte med opgaven pga den meget dårlige kommunikationsform.
Tak fordit svar.Jeg prøvedeat annullereaftalen, men han provede atsagsøge migfor at brydekontrakten...og han har sagt at jeg har skadet hans virksomhed......