Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banker, er de bare blevet griske?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem 31 år være kunde i samme bank. Alt er samlet der.

Jeg startede handelsfirma i 2004 og alt gik godt.

Så kom krisen og der skulle et erhvervslån til, der har været meget stort minus, på grund af rådgivning, der har været for dårlig.

Nu er ALT taget hjem, revisoren smidt på porten. Jeg er jyde og normalt er "et ord et ord", men det lærte jeg for nogle år siden, det er det ikke.
Derfor bad jeg om prisen på skrift og ................ samme historien prisen ikke som aftalt osv ..........

Da jeg så fik erhvervslånet for at få arbejdsro, opdager jeg, at jeg betaler over 30% i renter om måneden!!.

Jeg har konfronteret banken med rentesatsen. De mener det er markedsrente!! okay, når vi næsten har negativ rente? Skulle endda have "gode" vilkår, da jeg er medejer af banken.

Skal lige tilføje, at JEG SELV efter 2 år har fået det hele drejet rundt igen. Med ret pænt overskud, men hvad hjælper det, når bankrådgiveren ikke har forstand på regnskaber, men kun på at låne ud til en cykel.

Er det kun mig, der har sådan en uheldig oplevelse eller .....

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 10:06

Tror ikke kun det er dig.  Bankerne har svært ved at tjene penge de kan jo ikke tjene ret meget på renten da den er historisk lav så må de vel gøre det et andet sted.

Jeg læste en artikel i ekstrabladet om at Danske Bank nu vil opkræve gebyret hos kunderne, hvilket der var stor utilfredshed over, men jeg tænker bare hvis ikke det er kunderne der skal betale gebyr hvem er det så ?

Og faktisk er jeg selv midt i et bankskifte efter at have samme bank i mange år, jeg skifter hele lortet og min kone følger med, og det skyldes at min bank nu vil have 200 kr om måneden for at jeg kan et nemid til erhverv (til trods for at det er gratis i dennebank og andre banker med de services jeg har tilknyttet)

Ærligt for dem da jeg flytter en stor opsparing over i et anden pengeinstitut.

Men sådan kan det jo gå.

mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11

Jeg kan ikke tro at nogen bank tager 30% om måneden for et erhvervslån. Det må jo være noget med 500% om året. Hvis det er 30% p.a. må det være for ubevilget overtræk, og selv da dyrt
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:16

Ja det lyder vildt med 30% om måned. Jeg tror de dårlige tider vi er i lige nu, vil lære folk at spare op til dårlige tider. Så helt dårligt har det ikke været.

Men godt du selv har fået styr på det.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 13:02

Jeg kan ikke tro at nogen bank tager 30% om måneden for et erhvervslån. Det må jo være noget med 500% om året. Hvis det er 30% p.a. må det være for ubevilget overtræk, og selv da dyrt
Venlig hilsen

Hej Coockie

Der er et erhvervslån:

Lad os nu sige:

Lånet skal afdrages med 4.500,00 + renter = 6.500,00.

Da jeg gik på Handelsskolen lærte vi procentregning: 6.500,00 - 4.500,00 = 2.000,00/6.500,00 * 100  = 30,76923076923077 %

Det er ikke et bevilget overtræk.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 13:07

Hej Frank

Tak for det, jeg troede jeg var blevet "Palle alene i Verden".

Der har været flere konfrontationer og når en rådgiver ikke fanger, de signaler jeg kommer med, selv ikke dem på skrift??

Selv ikke denne:

http://www.business.dk/finans/smaa-bank-formand-vi-har-koert-oekonomien-af-sporet

Johnny

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Pythonrap:

Cookie:
Venlig hilsen

Hej Coockie

Der er et erhvervslån:

Lad os nu sige:

Lånet skal afdrages med 4.500,00 + renter = 6.500,00.

Da jeg gik på Handelsskolen lærte vi procentregning: 6.500,00 - 4.500,00 = 2.000,00/6.500,00 * 100  = 30,76923076923077 %

Det er ikke et bevilget overtræk.

Johnny

Din udregning er forkert. Din ydelse er 6500, heraf er 2000 renter. Men de renter er jo af hovedstolen og ikke af de 6500. Så du skal udregne rentesatsen i forhold til hovedstolen.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:11

Bankernes problem er at finanstilsynet svinger pisken over dem hele tiden. De må ikke have for store udlån til bestemte brancher som ejendomme eller landbrug, der bliver også set på kvaliteten af det de har som sikkerhed, hvor meget de har lånt ud i forhold til indlån og i forhold til egenkapital, hvem der sidder i bestyrelsen osv.

Jeg tror det at været lidt fremme i medierne at finanstilsynet via deres stramme krav til bankerne er med til at trække krisen i langdrag fordi en som dig så ikke kan låne penge til at komme videre med din virksomhed.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 15:50

Hej Cicoor Host & Saas ApS

Det er korrekt, men de nævnte brancher er jeg ikke indenfor. Det er handel & service. På et tidspunkt foreslog man, at jeg "bare" skal gøre som når der skal sælges hårde-hvidevarer, på et stykke papir. Hvem vil gøre en investering på 30. 000 - 50.000, på et stykke papir. Jeg vil ikke.

Når mit varelager er solgt, bliver der indtægt på: 657.800,00. + tilgodehavender. Kassekredit er på 400.000,00. Egenk. har været på ca.  -900.000,00. Den er nu positiv igen efter 2 år.

Bestyrelse har jeg haft, men som sagt så dropper jeg alle der kun kommer for egen vindings skyld.

Jeg har ikke anmodet om mere kapital, da modarbejdet startede, jeg foreslog arbejdsro i en periode. Det fik jeg noget af vejen, fået det vendt også sort på hvidt, men det er åbenbart ikke nok.

Men nu er denne fremme på en avis:

"Vi kan først skabe nye arbejdspladser, når renten kommer ned. Men så længe renten er høj, kan det ikke lade sig gøre. De små- og mellemstore virksomheder er blevet meget. meget skidt behandlet af det finansielle system," siger Niels Westergård-Nielsen, professor ved Aarhus Universitet til Børsen.

Håndværksrådet betegner situationen som "uholdbar".

"Fire ud af fem af vores medlemmer har fået hævet renten på deres kassekredit i løbet af det seneste år. Og næsten hver tredje virksomhed har fået den sat op mindst tre gange," siger Jacob Thiel, cheføkonom i Håndværksrådet.

Har idag talt med 3 af mine kunder, der har samme bank. Har måttet hente udstyr tilbage, da de åbenbart også bliver presset:
Vi overvejrer og lave en kollektiv afvikling af vores CVR til og flytte alt over i dem vi har liggende i skuffen. Der er jo stadig nogle, der påtager sig denne type opgaver. Men .... alligevel, det blev kun ved snakken.
Johnny
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:59

Jacob Rohde:
Din udregning er forkert. Din ydelse er 6500, heraf er 2000 renter. Men de renter er jo af hovedstolen og ikke af de 6500. Så du skal udregne rentesatsen i forhold til hovedstolen.

StarStarStarStarStar

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)