Jeg har udtænkt en internettjeneste, hvor der på lang sigt skal være forum, deling af projekter og med mulighed for at udbygge det med forskellige moduler af tjenester... Mine tanker er nu med siden, om det vil være en god ide at skulle programmerne det hele fra bunden? Eller om man bør overveje at bruge open source dele, som man så kan bygge ovenpå... Min ide er et projektmanegementsystem, med mulighed for flere deltagere og deling af projekter... Som vigtig information kan jeg ikke selv på nogen måde programmere, så er fuldstændig afhængig af andre til at lave dette... Hvad er jeres erfaring og anbefaling??
Godt at høre at du vil i gang med et fedt projekt! Man kan sige at begge dine valg har positive og negative sider. Hvis du vælger at lave det oven på et open source-system kan det på et større projekt komme til at tage en hel del længere tid at lave - og på et mindre projekt kan du spare meget tid. Det kommer helt at på hvor mange funktioner og hvor fleksibel og optimeret du ønsker hjemmesiden skal være.
Hvis du eventuelt sender en PM til mig med en kravspecifikation, kan det være at jeg kan hjælpe dig med at vælge hvad du søger og eventuelt se om der eksistere et open source der ville være god til løsningen :-)
Bare lidt research kender du den side der hedder planbox den bruger vi i firmaet og det fungerer perfect... Det kunne være at du kunne blive inspireret... :)
Jeg kan desværre ikke skrive til dig PM da du har låst denne mulighed.
Men det jeg skal have lavet skal være et site hvor man kan oprette sig som bruger og derefter oprette et projekt som man så kan dele sammen med andre brugere. Det er samlet set et projektmanegementsystem til en specifik målgruppe. Jeg ville meget gerne have bygget det sådan op, at man kan tilføje funktioner til siden i "moduler", så man nemt kan tilføje funktionerne hen af vejen. Planen er også at det skal kunne gøres på mobil-site eller app.
Admin delen skulle gerne være så man nemt kan administrer brugerne og tilføje nye funktioner.