Hej med jer. En lille update... Jeg har haft besøg af SKAT og deres interesse for min virksomhed, var ikke eksisterende.. Så der blev ikke hentet kapital fra mit varelager. :-) Men... Der er jo altid et men når vi snakker om SKAT :-) Den venlige kvinde fra SKAT fortalte mig at det ikke er muligt at have en afdragsordning som strækker sig over længere tid end 12 måneder... det vil i praksis sige at hvis du f.eks er lønmodtager og skylder 100000kr til SKAT, den gæld afvikler du på med f.eks 2000kr pr mdr, bliver du så momsregistreret og driver en lille hobby biks ved siden af, så forkortes din afdragsordning ned til 12mdr fra den dag firmaet blev registreret (dette er UANSET om du så ingen penge har til føde, regninger etc) alt dette budget haløj man ellers har været igennem med SKAT for at få en afdragsordning bliver kasseret og man skal nu betale 100000kr/12 + 1%i rente hver måned, no matter what.. God aften her fra :-) |
Skattegæld
ArtisticNails.dk - Din negle shop på nettet...
|
Det er så ikke korrekt. SKAT kan forlænge afdragsordningen efter en revurdering/genforhandling af aftalen. Revurderingen kan fx medføre at afdragsordningen fortsætter på samme vilkår, forhøjelse af afdrag eller evt. nedsættelse af afdrag. For eventuelle Hr. advokater som ikke er fagligt ajour eller andre med interesse findes reglerne for forskellige afdragsordninger i SKAT's juridiske vejledning 2012-2 (G.A.3.1.1.2) (Link: http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=124#1949554) |