Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udkast til lejekontrakt ved erhvervslejemål ??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har netop modtaget et udkast til en lejekontrakt fra ejendomsmægleren. Men der er nogle ting i kontrakten jeg er lidt usikker på. 

- Vi er reelt bundet til lejemålet i 2,5 år. Det kan først opsiges efter de 2 år er gået. Og vi har et halv års opsigelse. Er det normalt?

- Vi har heller ikke ret til at fremleje det i tilfælde af at vi vokser ud af lageret eller går konkurs? (18.1). Virker meget mærkeligt? 

Er der nogle der har erfaringer med disse kontrakter? - Jeg synes at overstående virker til at være nogle ret hårde betingelser i en krisetid og med et meget volatilt marked (internetmarkedet), hvor tingene går meget hurtigt :)

Håber der er nogle der kan hjælpe med at besvare overstående spørgsmål :)

Med venlig hilsen 

Christian 

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Tilmeldt 12. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Tase Skrevet kl. 20:02

Hej

Det kommer an på så meget. Pris samt hvor meget udlejer skal klargører inden din overtagelse. Jeg ville f.eks. ikke låse mine lejere med mindre der beder om en masse forbedringer som jeg skal have dækket. Men jeg tror nu ikke at det er så unormalt, dog er der en del ledige lejemål, så kan du ikke forhandle om det. Hvor mange m2 er du ved at leje ?

MvThomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 23:15

Hej.

Det er meget meget normalt i erhvervslejekontrakter, at der både er binding samt begrænsninger i afståelse og fremleje.

Men som Thomas ganske rigtigt påpeger, så vil en bindingsperiode i de fleste tilfælde begrundes med, at de bruger ressourcer på at klargøre lejemålet til jer. I kan sandsynligvis anmode om en kortere eller evt. ingen binding og få udlejer med på den, hvis ikke I skal have foretaget tilpasninger af lejemålet...

Jeg tror også godt, I kan forhandle jer frem til bedre vilkår på fremleje/afståelse - i det mindste bør I kunne fremleje i bindingsperioden...

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 23:18

Hej Thomas

Mange tak for dit svar. Der skal stort set ikke klargøres noget. 

Vi er ved at leje 60 m2 i København K. 

Med venlig hilsen 

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)