Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er reglerne omkring gengivelse af andre mediers artikler på sit eget medie ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg vil gerne vide hvordan proceduren er omkring, at gengive andre mediers nyheder på min egen ikke kommercielle blog.

1. Skal jeg skrive det om, således jeg skriver det i mit eget sprog, men med historiens oplysninger fra det medie jeg tager det fra ?

2. Må jeg kopiere det direkte over på min egen blog og f.eks. skrive: Fra TV2.dk har vi følgende nyhed....

3. Skal jeg have tilladelse fra mediet til at bruge deres histories oplysninger?

Med venlig hilsen

Daniel Sørensen

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

1. Ja, det skal du.

2. Nej, det må du ikke. Det er ulovligt, hvis du ikke har indgået nogen aftale med det pågældende medie. Desuden vil det også skade din side i søgemaskinerne, hvis du har den præcis samme artikel på din side, som florerer på en anden.

3. Nej, det skal du ikke. Men det er god skik at skrive "Ifølge (mediet)" eller ", skriver (mediet)", hvis der er tale om et større research-arbejde.

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 13:47

Du kan hente deres overskrifter og linke til deres artikler

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 14:36

Casper Lohse:

1. Ja, det skal du.

2. Nej, det må du ikke. Det er ulovligt, hvis du ikke har indgået nogen aftale med det pågældende medie. Desuden vil det også skade din side i søgemaskinerne, hvis du har den præcis samme artikel på din side, som florerer på en anden.

3. Nej, det skal du ikke. Men det er god skik at skrive "Ifølge (mediet)" eller ", skriver (mediet)", hvis der er tale om et større research-arbejde.

Hej Casper,

Tak for det fine svar det hjalp mig meget :-)

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:14

Det er jeg glad for, Daniel.

Hvis du har spørgsmål om journalistik fremover, så kan du bare sende mig en PB.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)