I vores virksomhed håndterer vi dagligt en stor mængde returpost(breve som kommer i retur, pga forkert adresse, flytning etc.), en stor del af dette arbejde gøres manuelt og jeg er på udkig efter at kunne automatisere det mest muligt.
Min egen tanke var at skrive en stregkode/nummer i rudekuverten, således at denne vil kunne scannes direkte uden at skulle åbnes først. Det er ikke muligt at skrive direkte på kuverterne, men vil altså skulle gøres under adressefeltet i rudekuverten.
Er der nogen af jer der har erfaring med returpost i store mængder, og en effektiv håndtering af det ?
Hvis i åbner kuverterne for at finde ud af hvem de kommer fra, så ja, så ville en simpel 2D stregkode kunne holde det samme info, og i vil ved modtagelsen blot skulle scanne den omtalte stregkode, og der kunne så registreres at denne post enhed ikke blev leveret. hvis du ønsker at høre mere om en løsning, eller vi skal tage en snak om hvordan vi gør i praksis. så er du velkommen til at kontakte mig på
Jeg har arbejdet som leder i Post Danmark, hvor jeg havde ansvaret for alt post håndtering af nogen meget store bankers post.
Et OCR anlæg, vil kunne klare jeres returpost, men det er virkelig at skyde over målet.
Hvis i har mulighed for at skrive et tal i adressefeltet og anskaffede jer en postreol, ville dette arbejde helt sikkert, kunne klare jeres problem hurtigt.
Samtidig har Post Danmark en service hvor man løbene kan blive informeret om adresseændringer, så I hele tiden har et opdateret register over adresse oplysninger, på folk som er flyttet. Post Danmark får tit flytninger hurtigere end folkeregisteret.
Håber det hjalp, hvis du vil have en mere teknisk uddybning, må du skrive :)
Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent