Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabil på gule plader

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en del af et nystartet SMBA selskab der arbejder med filmproduktion. Vi vil gerne indsætte en Land Rover (2400 kg totalvægt) firehjulstrækker fra 1996 i firmaet. Denne bil er valgt dels for sine terræn-egenskaber som er nødvendig i visse situationer når særligt udstyr skal frem i uvejsomt terræn, samt for dens evne til at bugsere trailere med totalvægt på 3500 kg. Bilen er særligt indrettet med bla.a 230 V elanlæg og hylder. Kan en sådan bil også bruges privat og betaler man da skat af fri bil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54

Det afhænger af om den er momset eller ikke, men denne folder dækker det
http://www.deloitte.com/view/da_DK/dk/udgivelser/publikationer/momstoldogafgifter/583b988032455310VgnVCM1000001a56f00aRCRD.htm
Hvis det er en I må bruge privat fuld tid og har til privat rådighed vil du vel være omfattet skat på værdi af fri bil men er den ikke momset kan den i begrænset omfang anvndes,læs her http://www.tax.dk/pjecer/biler_paa_gule_plader.htm

Ps, Nysgerrig, hvilken type film skal I arbejde med? Jeg arbejder selv bl.a. sammen med OrigiCorp ApS som arbejder hovedsagligt med spillefilm

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 21:14

emilgrant:

Kan en sådan bil også bruges privat og betaler man da skat af fri bil.

I hvilket omfang forventes bilen anvendt privat vs. erhvervsmæssigt?

Er det en hvidplade- eller gulpladebil?

Da bilen er ældre, vil det nok ikke kunne svare sig at blive beskattet af fri bil, og dermed vil det næsten med sikkerhed bedst kunne svare sig, at holde bilen privat, men det afhænger af en række detaljer omkring jeres forventede forbrug, bilens pris, mv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)