Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det normalt at tolden udgør 30% af varens pris fra leverandøren

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg undre mig lidt over toldregningen som jeg har fået på mine vare. Prisen på told svare til 30% af varernes pris fra leverandøren af. Varende er perler i alle mulige materialer, dog ikke nogen i ædel materialer.

Troede kun det var tobak og spiritus der kostede så meget, men det kan selvfølgelig være det er endnu dyre end jeg havde troet.

Nogen der kan sige mig om prisen er rimelig, nogenlunde eller helt ude i hampen?

Mvh. Anders 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:34

Dine varer har været gennem en toldbehandling, hvor der er sat en varekode på (det er sikkert din speditør eller Postdanmark, der har gjort det). Varekoden viser, hvilken toldsats, der er på dit produkt.

Mht. tobak og spiritus: Det er ikke tolden, der er høj - det er de danske punktafgifter. Toldsatsen for en given varegruppe er den samme i hele EU. Så det kan anbefales, at du sætter dig ind i toldtariffen, inden du begynder at importere varer - den kan gemme på ubehagelige overraskelser.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:43

Har du fået opkrævningen fra leverandøren eller Skat?

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:48

Glemte i øvrigt, at du skal betale told af varens pris + transport.

MVH
Kirsten

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 14:53

Becker Consult | jacobbecker.dk:
Har du fået opkrævningen fra leverandøren eller Skat?

Opkrævningen er enig ikke kommet endnu fra skat af, men jeg spurgte blot min leverandør om jeg kunne få lov til at se toldangivelsen.

Det er vil kun skat, der opkræver told? og gør de ikke det med en gang i månenden?

Mvh. Anders 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 15:12

Anders_bp:
men jeg spurgte blot min leverandør om jeg kunne få lov til at se toldangivelsen

Din leverandør har jo intet med toldangivelsen at gøre -  så hvordan dælen kan kan udtale sig om Told i EU ?

Forleden undrede du dig over momsen på dine indfortoldede vare - Det ville nok være en god ide om du satte dig ind i reglerne før du begyndte at lege hobby importør.

Ravn

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 15:41

Ravn:

Din leverandør har jo intet med toldangivelsen at gøre -  så hvordan dælen kan kan udtale sig om Told i EU ?

Forleden undrede du dig over momsen på dine indfortoldede vare - Det ville nok være en god ide om du satte dig ind i reglerne før du begyndte at lege hobby importør.

Tror det var toldangivelsen, måske bruger jeg det forkerte ord, men det var i hvert fald en angivelse over, hvor meget told jeg skulle betale til skat.

Du har helt ret Ravn det ville være langt det bedste, at jeg satte mig ordenligt ind i reglerne inden jeg begyndte at importere, men nu har jeg gjort det, og så må jeg prøve at gøre det så godt jeg nu en gang kan. Har også læst på det, men sikkert langt fra nok og derfor forsøger jeg nu, at skrabe så meget erfaring til mig som det nu en gang er muligt. Jeg kan jo ikke bare opgive det hele, og kan jo ikke nå at lære alt på blot et par dage. Troede jeg havde nogenlunde styr på det da jeg bestilte, men da der kom en masse uforudsete ting må jeg indrømme, at det er ikke bare lige til, arkuret som du har nævnt det et par gange nu Ravn. Det er et super godt råd du kommer med, men jeg må indrømme jeg kan ikke bruge det til noget nu, da jeg allerede står midt i det.

Formoder du selv har styr på reglerne, men du har vil også selv skulle lære det et eller andet sted fra? Det ville være langt bedre med et par tips og idéer til, hvordan jeg kunne blive bedre og klogere på området.

Mvh. Anders 

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:34

Hej Anders

Start med at læse om det hos skat: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823672&vId=0, der er masser af hjælp at hente. Men som RAvn skriver, bliver du nødt til at sætte dig ind i tingene selv, ellers får du en masse ubehagelige overraskelser, som kan få din forretningsplan til at falde fra hinanden.

MVH
Kirsten

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 19:24

Kirsten E:

Hej Anders

Start med at læse om det hos skat: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823672&vId=0, der er masser af hjælp at hente. Men som RAvn skriver, bliver du nødt til at sætte dig ind i tingene selv, ellers får du en masse ubehagelige overraskelser, som kan få din forretningsplan til at falde fra hinanden.

MVH
Kirsten

Du har fuldkommen ret Kirsten. Troede jeg havde nogenlunde styr på det, men meget har vist sig at være anderledes, jeg må blot gøre mit bedste og tage ved lære da de fejl jeg laver.

Men tak for linket.

Mvh. Anders

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)