Jeg mangler en rigtig god ide til start af egen virksomhed, men gerne en jeg kan drive i min fritid, da jeg er under uddannelse, og gerne vil gøre den færdig inden at jeg måske kan tage min virksomhed på fuldtid.
Mig om min kammerat snakkede om at lave et udlejningsfirma, men udlejning af fadølsanlæg, slush ice maskiner og stilladsbar.
Men efter en hurtig Google søgning fandt jeg RIGTIG mange som allerede var godt igang og til billige penge, så nu mangler jeg en super god ide til en virksomhed.
Jeg har også tænkt på at lave en Webshop, men igen mangler jeg idéer til hvad man skal sælge.
Regel nr. 1.) Vælg noget indenfor et område som interesserer dig...
Du skriver at du kun vil bruge lidt tid... Overvej dropshipping model... Du tjener mindre, men tilgengæld tager dine leverandører sig af det tidskrævende.
Er du eksempelvis vild med elektronik kan du overveje en proaftale med pixmania. Så kan du sælge tusindevis af elektroniske dimser til konkurrencedygtig pris uden lagerbinding. Du skal dog afsætte penge i din prissætning til at håndtere kundereklamationer.
Så handler det primært om at få en lækker webshop og fokus på god SEO. Regn med ca.50-60.000 kr i opstartskapital, hvis ikke du kan programmere selv.
Kontakt mig hvis du har interesse i at benytte et af landets stærkeste E-handelshuse til at hjælpe dig igang.
Vh.
Allan
www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?
Jeg er i gang med uddannelse som elektriker, opstart er hvad jeg kan låne mig frem til, men ingen familie, andet end min kæreste som jeg bor sammen med, og jeg har en kammerat som gerne vil være med, hvis det er noget som også interessere ham :D
Idéen må du jo selv finde på - hvis vi havde en god idé, havde vi nok selv realiseret den. :)
Men som de andre siger - find noget der interesserer dig, som evt. har relevans til din uddannelse. Lav en brainstorm og gennemtænk alle idéer før du gør mere ved dem.
Sjovt... Jeg er også under uddannelse som Elektriker. Jeg startede mit eget firma op Maj 2012. Tro mig det er ikke nemt sammen med håndværker jobbet ved siden af. Men hvis du har nok overskud og du elsker det som du laver (og ikke bare for at tjene penge) såååå kan det lade sig gøre.
Jeg kan godt lige citere Simon Sinek lidt: Hvorfor vil du starte en webshop? Og med "hvorfor" mener jeg ikke at lave en profit. Men HVORFOR?
vh Emil :-)
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Til trådstarter kommer der en god idé herinde som giver afkst så er den nok taget af en anden herinde hurtigere end du kan gøre det. Så det skal da være en pm. du skal have så....
Til trådstarter kommer der en god idé herinde som giver afkst så er den nok taget af en anden herinde hurtigere end du kan gøre det.
Hvis det er en idé man ikke har interesse for kan det vel være ligemeget om man kan lave penge på det, jeg er ikke bange for at give idéer til andre, hvis det alligevel ikke er noget man selv har interesse i.
TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.
Nu skal jeg være ærlig og sige at jeg intet ved om elektriker faget, men hvis det er et fag du brænder for, hvorfor så ikke sælge noget inden for det?
Hvad med stik kontakter til vægen i alle mulige designs? Eller hvad med en special skruetrækker? Har i ikke i faget et eller andet super fed skruetrækker der kan lyse når "indsæt noget her". Eller lign? Pointen er et eller andet speciale produkt inden for elektriker faget, også bare sælge kun det produkt på shoppen? Eller noget i den dur? Eller evt. bare sælg skruetrækkere, eller hvad i nu ellers bruger :D (jeg ved intet om jeres fag kan du se)
Ellers kan du liste nogle ting du interessere dig for, det ville i hvert fald hjælpe :)