Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kludder i WP permalinks

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået lavet kludder i mine sidetitler og dermed mine permalinks. De la'r sig ikke sådan redigere men holder på det bestemteste fast på den oprindelige navngivning, som jeg desværre har fået lavet forkert (navnet på 2 sider er byttet om).

Det skal jeg gerne ha' redet ud!!

Skal jeg ud i at slette sider og oprette dem påny eller er der en smartere måde?

mvh

Marianne

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:24

Hvis jeg forstår dig ret:

Klik på "Rediger" knappen, og så kommer der et tekstfelt, hvor du skriver den nye URL. Gør det først på den ene side, og derefter den anden.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 15:28

Du har forstået mig helt korrekt. Problemet er blot, at navnet nok la'r sig rette, men hopper tilbage til det, der var, så snart jeg updater :-(

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:25

Marianne H:

Du har forstået mig helt korrekt. Problemet er blot, at navnet nok la'r sig rette, men hopper tilbage til det, der var, så snart jeg updater :-(

Du husker også at trykke på OK knappen? (Har jeg selv glemt et par gange Embarrassed)

Husk iøvrigt at hvis du giver den et navn, en anden side allerede hedder så smider den -2 bagefter. Det kan du dog rette tilbage, når den anden side er rettet.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 17:48

He, he .. ja, det tror jeg da, jeg har. Og dog.

Men nu gik det :-) Måske skyldtes miseren også, at jeg startede med at rette ude i link-træets grene (hedder det det?), men måske hellere skulle ha' startet nærmere roden.

Nu virker det i hvert fald. Tak for hjælpen!

/Marianne

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 18:29

Nu har jeg opdaget, hvordan kludderet opstår!

Jeg er visse steder helt oppe på 5 niveauer i min linkstruktur. Det synes jeg er for mange, jeg vil kun vise de tre:

Sitets forside

Vandret menu i menubjælke

Undermenuer til vandret menu.

Niveau 4 og 5 nås fra link i niveau 3.

Alt dette virker godt nok.

Men jeg vil også gerne have et site-map, og for at det kan vises pænt, må jeg definere hele strukturen som eet stort træ. I det øjeblik, jeg gør det, smutter de lange permalinks på. Det er jo forståeligt nok, men så må jeg bare til at rette. Øv!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)