Jeg har en ide til et nyt mobilselskab koncept jeg mener der kan ryste de eksisterende udbydere. Jeg har researchet mig frem til, at det ikke koster mere end et par hundrede tusinde at leje sig ind på et netværk hvor udbyder står for alt det tekniske og praktiske. Man skal blot selv stå for markedsføring og ellers kan man udbyde de samme tjenester som de største selskaber. |
Jeg har personligt selv været til møde med en masse vigtige folk hos en af de tunge drenge for mange år siden, da jeg ønskede at starte teleselskab baseret på deres net. Det jeg hurtigt fandt ud af var at de ikke bare giver hvem som helst adgang. Du skal have en ide og et koncept som de er med på, før de bare begynder at tænke på at give dig adgang.
Det skal ud over det siges at du skal være langt mere forberedt end du kan forestille dig. Jeg følte mig som en lille knægt hos inspektøren, og blev kun reddet fordi jeg havde medbragt min egen tele ekspert med erfaring i opstart af televirksomhed. Så hun overtog hurtigt da hun så jeg gik i sort.
Du skal desuden ikke tro du kan få noget op for et par hundrede tusinde. Adgang til nettet betyder ikke du har et tele selskab, og du vil nok komme til at bruge et par hundrede tusinde bare på at få lavet sim kort med dit eget logo ;-)
Bare lidt stof til eftertanke, og ikke en nedskydning af dine planer. Så klø bare på.