Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalings modul der kan tjekke om køber er over 18 år.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Sidder og kigger på en spænde forretningsplan der handler om automatiseret salg af alkohol. kan se potentialet men hvis det kan automatiseres så ville det være langt bedre. problemet er at ved betalings modulet..... her kan iværksætteren ikke løse problemet med at kontrolere at køber er over 18år. og der for kan man ikke sætte maskinen op offentligt da det er lov krav.

Er der nogen af jer der har hørt om eller kender en smart løsning til et betalings modul til en automat der kan validere og/eller godkende at personen er over 18år..?

kan man lave en app...?

kan det gøres via mobil betaling eller sådan noget som Google wallet...?

ser frem til at høre fra jer.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:49

Du kunne lave en, hvor man skal logge ind med NemID. Så kan du simpelthen blokere adgang for folk under 18. Det vil være lidt (meget) belastende, men ingen under 18 kommer til at købe - medmindre de hijacker et nemID.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Skrevet kl. 20:54

den går ikke til det her... folk har ikke nemid med til fester og festivalder og betalings processen vil blive for kompleks på den måde.

men tak for tanken

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:55

Folk skal godkende dine forretningsbetingelser ved køb - her burde du sagtens kunne angive, at køber skal være over 18 år gammel.

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Skrevet kl. 21:00

det er til en automat , så kan ikke se hvordan den skal vinkles med den løsning. 

det ville helt sikkert fungere på en hjemmeside men det er det her jo bare ikke.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:05

Ah, jeg tænkte hjemmeside. Fejl fra min side af. De fleste har ID kort - lad dem trække den igennem samme maskine som hos læger. Ingen ID, ingen alkohol, tough luck.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 21:06

Det er en svaer en Thor- umidbart vil jeg ogsaa sige forretningsbetingelser- og hvis der kun kan koebes med kreditkort, saa giver dette sig selv.

Jeg kan forstaa dit problem, i det lovgivningen bestemmer i det her tilfaelde, saa du bliver noed til at komme op med en logisk loesning, der kan forsvares over for loven. Alle disse loesninger kan misbruges hvis folk vil omgaa dem- men saadan har det altid vaeret- godkendelsen vil blive baseret paa hvordan koebet forgaar, nok ikke saa meget paa hvordan folk kan komme uden om den sikkerhed der er sat.

Er der en maade du kan poste en use case op paa hvordan koebet bliver gjort(teoretisk) uden at afsloere for meget- maaske kan der tweekes lidt i den procedure, for at det kan blive godkendt

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Skrevet kl. 21:20

Tak for super indlæg Adam..

og problemet er nok det med hvor let det kan misbruges som du skriver. jeg kan ikke på nuværende tidspunkt give flere oplysninger da det ikke er mit projekt i nu. dog vil jeg i den kommende uge snakke med iværksætteren om vi kan frigive lidt flere oplysninger ( hvilket jeg ikke ser nogen problemer i da maskinen i sig selv er patenteret. jeg gemmer dine olysninger til når jeg har snakket med ham også kontakter jeg dig nok lige med lidt flere oplysninger

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 21:24

Bliver ogsaa noed til at rette mit svar siden det nu er klart hvor automaten skal bruges- jeg tror at betalings modul ledte mig hen paa en hjemmeside.

Er der en maade hvor alle koeb kan goeres med kreditkort der kun kan erhverves ved fyldte 18 aar?

Den loesning der soeges vil efter min mening vaere meget svaer, i det at hvis automaten staar i offentlige rum, og der kan bruges moenter, saa kan en 12 aarig dumpe en 20er i den og koebe, dermed bryde loven.

Man kan gaa ud i ekstermer og forslaa at koeberen foer han/ hun kan koebe, skal lade sig registrere med sine data, og tildkendegive at han/hun er over 18 aar gammel- men det vil ikke vaere praktisk paa nogen maade, og vil nok draebe ideen, foer den fik en chance- 

VH

Adam

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Skrevet kl. 21:42

Man kan godt lave det med kreditkort hvor man skal være 18år for at have et men han har fået af vide at det ikke er nok.. her er jeg ikke selv stærk nok i reglerne om lovgivningen . men der vil dog ikke være tale om mønter eller kontanter på noget tidspunkt. ideelt set ville det bare være et lille modul med kort læser og en lille skærm hvor man kan trykke ja og nej for at svare på om man er fyldt 18år. men han ( iværksætteren mener ikke det er godt nok til at få maskinen godkent.

det var der for jeg tænkte om man kunne lave en app... eller et eller andet simpelt program betalings system som kan det i forvejen... selve installationen med maskinen er ikke nogen udfordring.

ps. har lige addet dig på linkedin

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)