Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og Produktansvar - Erstatning !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Jeg ønsker at importe nogle hårfjernings produkter fra grossister fra følgende lande poland, Tyskland, England og USA.

Jeg tænkte på, hvis nogle kunder får udslet ved bruge produkterne, hvem er så ansvarlig .. mig eller grossisten?

Hvis de produkter er lovelig i de nævnte land, så er de vel også lovlige i Danmark ?

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 20:13

Nej..... ikke helt. Uden at vaere jurist vil jeg mene at et produkt kan vaere lovligt i et land- uden at det behoeves at vaere gaeldende i et andet.

Nogle ting kan vaere lovlige i USA men ulovlige i Danmark. Der er store forskelle paa lovgivningen i forskellige lande. Hvis du bare naevnte EU lande kunne det vaere at der var faelles regler, men det er ikke kun EU lande du naevner

Du bliver noed til at kontakte de relevante Danske myndigheder mht. en vurdering om lovligheden af det produkt du vil saelge. Der er mange maader at fjerne haar paa- ikke alle er helt smertefrie/ uden bivirkninger

Maa sgu indroemme at jeg smilede lidt over dit foerste spoergsmaal- om at hvis nogen kunder for udslaet- om det saa er dit eller grossistens problem?

Jeg kan slet ikke forstaa hvorfor du overhovedet vil involvere dig i et produkt, som der aabenbart kan vaerre bivirkninger ved. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:15

Det er dit ansvar som sælger.

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 20:17

Jamen de produkter fejler intet.  Vi mennesker er forskellige, så mon ikke nogen kan være så uheldig få lidt bivirking..(Jeg undersøger selvfølig alt hvad jeg kan før jeg henter dem hjem)

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 20:33

som vaerende agent/ saelger af et produkt i et land, er du ansvarlig for alle klager.

Det vil svare til at jeg fandt et produkt i et land der var meget large mht. hvad de putter i produkter- satte en hjemmeside op, solgte det, tjente mine penge-og naar folk havde bivirkninger efter brug, bare benaegtede ethvert ansvar.

Jeg ved at produktet kan vaere "legit" og det kun er en lille del af mennesker der har bivirkninger, men maaske ville det vaere smart at hoppe over dene genre af produkter, i det at den 0,1 % der kan have bivirkninger vil vaere saa omkostningsfuldt for dig, at den profit du laver paa de 99.9% vil blive aedt op- og mere til.

Med mindre at det er helt og holdent gennemtestet, og der absolut ingen bivirkninger er med produktet- saa ville jeg undersoege om det er lovligt i DK. Jeg ville ikke engang bruge tid paa at undersoege lovligheden af produktet hvis det ikke var gennemtestet- at udsaette mine kunder for et ikke gennemtestet produkt, der kan medfoere bivirkninger er ikke noget jeg ville involvere mig i.... just my 5 cents :-)

Man kan selfolgeligt advare at der kan vaere bivirkninger osv. men du maa goere op med dig selv om det er det vaerd

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 11:25

Var der ikke noget med, hvis man køber produkterne fra grossisten fra et EU land, så ligger ansvaret hos grossisten?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)