Godaften, Jeg ønsker at importe nogle hårfjernings produkter fra grossister fra følgende lande poland, Tyskland, England og USA. Jeg tænkte på, hvis nogle kunder får udslet ved bruge produkterne, hvem er så ansvarlig .. mig eller grossisten? Hvis de produkter er lovelig i de nævnte land, så er de vel også lovlige i Danmark ? |
Nej..... ikke helt. Uden at vaere jurist vil jeg mene at et produkt kan vaere lovligt i et land- uden at det behoeves at vaere gaeldende i et andet.
Nogle ting kan vaere lovlige i USA men ulovlige i Danmark. Der er store forskelle paa lovgivningen i forskellige lande. Hvis du bare naevnte EU lande kunne det vaere at der var faelles regler, men det er ikke kun EU lande du naevner
Du bliver noed til at kontakte de relevante Danske myndigheder mht. en vurdering om lovligheden af det produkt du vil saelge. Der er mange maader at fjerne haar paa- ikke alle er helt smertefrie/ uden bivirkninger
Maa sgu indroemme at jeg smilede lidt over dit foerste spoergsmaal- om at hvis nogen kunder for udslaet- om det saa er dit eller grossistens problem?
Jeg kan slet ikke forstaa hvorfor du overhovedet vil involvere dig i et produkt, som der aabenbart kan vaerre bivirkninger ved.