Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal jeg betale i løn??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 66
Fra  Aarhus Tolkeservice Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg skal til at ansætte en til at hjælpe mig på kontoret. I første omgang bliver det på 20 timer. Personen som jeg skal ansætte har lidt over 5 års erfaring indenfor kontorområdet. Er der et sted hvor jeg kan se hvor meget jeg skal betale i løn? Eller hvor meget skal man betale?

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 12:06

Hej

Det er en forhandling mellem dig og den ansatte. Spørg medarbejderen hvad han/hun forventer og tag den derfra.

Jeg antager, at du ikke er med i en overenskomst? I så fald er der ingen mindsteløn.

Du kan få en pejling ved at kigge på f.eks. jobindex.dk (under ”tjek din løn”) og lonstatistik.dk (under ”kontorassistent”)

Jeg tvivler på, at data er 100 % retvisende så tag det lige med et gran salt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Oliver skriver, det er mellem dig og den du skal ansætte - er du ikke under overenskomst, er der ingen mindsteløn, men du bør nok ikke gå under 22.000 kr - og du gør klogt i at lægge ud, så der er plads til en stigning når du efter 6 mdr er glad for den pågældende

Her kan du se statistik der viser HK privat omkring 30 t i snit og handel omkring 23 t i snit for 2011

http://www.hk.dk/www/loen/loenstatistik/loenstatistik_2011

Husk evt. en pension  - specielt hvis den pågældende er med i HK vil det være nødvendigt - og benyt f.eks danløn som koster 15 kr pr medarbejder/lønudbetaling, men gør indberetning af ATP osv lev

Lav en aftale som funktionær - følgende funktionærloven og ferieloven, men sæt en prøveperiode på 3 mdr med gensidig opsigelse på 14 dage ind

TILLYKKE med at skulle ud i første ansættelse - der er virkeligt der man beviser sit værd

vh

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 13:19

men du bør nok ikke gå under 22.000 kr

For en fuldtidsansat...

For en på 20 timer svarer til et minimum på ca. TDKK 12 pr. mdr. (22.000kr / 37t * 20t = 11.892kr)

Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 66
Fra  Aarhus Tolkeservice Skrevet kl. 14:10

Tak for det alle sammen :) Jeg havde regnet med ca. 12.500, så det er ikke helt galt kan jeg forstå. 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:13

Cookie:
Husk evt. en pension  - specielt hvis den pågældende er med i HK vil det være nødvendigt

Hvis ansættelsesforholdet ikke er omfattet af en overenskomst, er der ikke krav til en pensionsordning. Heller ikke selvom medarbejderen er medlem af HK.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:42

Espresso:
Hvis ansættelsesforholdet ikke er omfattet af en overenskomst, er der ikke krav til en pensionsordning. Heller ikke selvom medarbejderen er medlem af HK.
Korrekt - men hvis medarbejderen er i HK vil man let ryge i problemer hvis man ikke overholder deres minimum - så bare som råd - i princippet kan man lønne helt som man vil uden overenskomst - men er det en person der er med i HK ville jeg fra starten overholde deres minimum i form af pensionsordningen - men JA helt frit

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)