Jeg skal til at ansætte en til at hjælpe mig på kontoret. I første omgang bliver det på 20 timer. Personen som jeg skal ansætte har lidt over 5 års erfaring indenfor kontorområdet. Er der et sted hvor jeg kan se hvor meget jeg skal betale i løn? Eller hvor meget skal man betale?
Som Oliver skriver, det er mellem dig og den du skal ansætte - er du ikke under overenskomst, er der ingen mindsteløn, men du bør nok ikke gå under 22.000 kr - og du gør klogt i at lægge ud, så der er plads til en stigning når du efter 6 mdr er glad for den pågældende
Her kan du se statistik der viser HK privat omkring 30 t i snit og handel omkring 23 t i snit for 2011
Husk evt. en pension - specielt hvis den pågældende er med i HK vil det være nødvendigt - og benyt f.eks danløn som koster 15 kr pr medarbejder/lønudbetaling, men gør indberetning af ATP osv lev
Lav en aftale som funktionær - følgende funktionærloven og ferieloven, men sæt en prøveperiode på 3 mdr med gensidig opsigelse på 14 dage ind
TILLYKKE med at skulle ud i første ansættelse - der er virkeligt der man beviser sit værd
Husk evt. en pension - specielt hvis den pågældende er med i HK vil det være nødvendigt
Hvis ansættelsesforholdet ikke er omfattet af en overenskomst, er der ikke krav til en pensionsordning. Heller ikke selvom medarbejderen er medlem af HK.
Hvis ansættelsesforholdet ikke er omfattet af en overenskomst, er der ikke krav til en pensionsordning. Heller ikke selvom medarbejderen er medlem af HK.
Korrekt - men hvis medarbejderen er i HK vil man let ryge i problemer hvis man ikke overholder deres minimum - så bare som råd - i princippet kan man lønne helt som man vil uden overenskomst - men er det en person der er med i HK ville jeg fra starten overholde deres minimum i form af pensionsordningen - men JA helt frit