Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan aflønner jeg for hjælp i firmaet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et videoproduktionsfirma, hvor jeg, i højsessonen, gør meget i at producere teaterforestillinger både udendørs og indendørs. Tidligere har mine hjælpere til optagelserne være frivillige og har altså ikke fået noget for at hjælpe.

Jeg vil nu gerne betale dem, som tak for deres hjælp. Ikke en decideret løn, men en betaling, der falder når de har været med på et job. Hvordan klarer jeg det, regnskabsmæssigt? Skal jeg få dem til at skrive en seddel hvor der står at de har ydet en service for mig, som jeg så kan regnskabsføre som en udgift eller?

Jeg producerer også firmapromotion-videoer, musikvideoer og kortfilm.

På forhånd tak, Kent.

Fra Holbæk
Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:00

I første omgang skal du indberette at du har "ansatte" i firmaet som skal aflønnes, selvom det selvfølgelig ikke er rigtigt ansatte du arbejder med, men jeg tror det fungerer på samme måde, som hvis det var...

Det kan du bl.a. gøre inde på www.webreg.dk  hvis det ikke allerede er gjort :)

Hvordan selve aflønningen foregår ved jeg ikke forfærdelig meget om..

Mvh 

Rune Tox

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:22

De kan vel aflønnes, og konteres som konsulenter.

Tilmeldt 4. Jun 12
Fra  Helion Film Skrevet kl. 11:25

Okay. Tak for input Rune.

Skal jeg navngive mine ansatte, eller er det blot en angivelse af at jeg ikke længere er alene i firmaet?

Mvh Kent.

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 11:26

Hos os kalder vi det fremmed hjælp eller fremmed arbejde, det bør være en omkostningskonto i driftsregnskabet,

Tilmeldt 4. Jun 12
Fra  Helion Film Skrevet kl. 11:27

Okay, det kunne evt. også være en mulighed, fru Hartmann.

Tilmeldt 4. Jun 12
Fra  Helion Film Skrevet kl. 11:31

Hvordan klarer jeg det, papirmæssigt? Laver jeg bare et stykke papir hvor der står at jeg har udbetalt, eks. 300 kr. til en konsulent og så bruger det som dokumentation . Han får naturligvis også en kopi.

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 11:39

I vores verden sænder konsulenten, ("fremmedarbejderen") jo en faktura for sit arbejde....

Du må vel lave et udgiftsbilag med cp til konsulent, som indeholder konsulents cpr-nummer og får underskrift på at beløb er modtaget

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:00

Hej alle

Nu har jeg læst denne tråd, hvor jeg må konstatere, at der er flere bestemmelser i skattelovgivningen, der vil blive overtrådt, hvis de fremkomne svar fra trådstater følgesSurprise

@trådstarter - Begynd her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=112681&vId=205782&search=l%F8sarbejdere*

Som virksomhed med lønudbetaling har virksomheden en objektiv pligt til indberetning af alle forhold til SKAT.

Dette gælder eks. også ved modtagelse af en faktura fra en ikke-momsregistreret virksomhed, hvorfor der skal modtages en faktura/regning med Cpr.nr., således beløbet kan indberettes som B-indkomst af den udbetalende virksomhed.

Det er og bliver afgørende, at dokumentationen er i orden, så forslag om små sedler eller andet, der skal kunne indikere udbetalinger er ikke gyldige.

Tonny

Tilmeldt 4. Jun 12
Fra  Helion Film Skrevet kl. 16:02

Hej Tonny.

Tak for dine input. Alle forhold skal naturligvis indberettes til SKAT. - Det er bare lige at finde den rette måde at gøre det på, så al dokumentation er iorden.

Du skriver at: "..... således beløbet kan indberettes som B-indkomst af den udbetalende virksomhed" - Mener du ikke Udgift, fremfor B-indtægt? Det er jo i mit firma, jeg kommer til at udbetale penge til mine hjælpere.

Kent.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)