Nu har jeg siddet og læst lidt om keywords, seo, osv. i forbindelse med at jeg er ved at lave et website vedr. rådgivning, salg samt montage af solcelleanlæg / solceller.
Nu er det så at jeg er kommet i tvivl omkring valget af keywords.
Som jeg ser det er der 2 main keywords ( Solceller og solcelleanlæg) Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, da jeg er ret "grøn" inden for hjemmesider.
Det gyldne spørgsmål er så, skal jeg gå efter begge keywords når jeg laver siden, eller blot koncentrere mig om ét? Eller er der en helt 3. strategi jeg skal følge?
At fokusere på udvalgte søgeord er altid en god idé, men jeg ville også tage søgesætninger med. Det kunne f.eks. være "Støjfri solcelleanlæg" eller "Solcelleanlæg med lang levetid". Hvis det er for at fange besøgende ind fra f.eks. Google, så gå efter de fraser, som der søges på. Det kan Googles søgeordsvæktøj hjælpe dig med.
Når det er sagt, så skal du også være opmærksom på søgeordsdensiteten. Det er hvor mange gange du bruger et givent ord i dine tekster. Alle tekster skal som udgangspunkt være skrevet i et naturligt flow, men selvfølgelig indeholde de søgeord, som man gerne vil findes på.
Du behøves ikke at fravælge søgeord, men bør i stedet finde alle de søgeord der er relevante for dit website og integrere dem på de relevante sider på dit website. Husk dog at der ikke bør være mere end et par søgeord per side, for at sikre en optimale søgeordstæthed.
Du bør nok brug lidt tid på at læse dig frem til noget information om SEO. Det vil gøre søgemaskinerne lidt gladere . Husk dog at undgå overoptimering og tænk på at det skal give mening for de besøgende.
Unikt kvalitetsindhold på hver side, som er optimeret på de valgte søgeord er vejen frem.
Mvh Daniel Nielsen - marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing
Nej, alle sider skal have unikke søgeord. Man skal altid bruge forsiden til de vigtigste og mest sigende søgeord, fordi de skal passe ind i konteksten og fordi det altid er forsiden der har den største styrke.
Mvh Daniel Nielsen - marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing
Nej, alle sider skal have unikke søgeord. Man skal altid bruge forsiden til de vigtigste og mest sigende søgeord, fordi de skal passe ind i konteksten og fordi det altid er forsiden der har den største styrke.
Hvis jeg har forstået det korrekt, så vil det sige at de tilknyttede søgeord til forsiden kun skal være hoved søgeordene som feks. "Solceller" samt "solcelleanlæg", eller hvad?
Og så kunne feks. min underside "produkter" indeholde kombinerede søgeord som feks. "kvalitets solcelleanlæg", så forsiden og undersiderne ikke har samme søgeord.. eller er jeg helt ved siden af ?
Hvis jeg har forstået det korrekt, så vil det sige at de tilknyttede søgeord til forsiden kun skal være hoved søgeordene som feks. "Solceller" samt "solcelleanlæg", eller hvad?
Og så kunne feks. min underside "produkter" indeholde kombinerede søgeord som feks. "kvalitets solcelleanlæg", så forsiden og undersiderne ikke har samme søgeord.. eller er jeg helt ved siden af ?
Det er ikke korekt,
Det er sådan her
hovedsiden med søgeordet "Solceller" samt "solcelleanlæg" -
Nu laver du så linkbuilding til hovedside med ord som solceller, solceller til billige penge, solcelleanlæg, kvalitets solcelleanlæg osv.
Underside med et andet søgeord eksempel lysrør !!!