Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder MIO?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg i gang med at få importeret en styk last hjem fra Kina af, som i aften kommer i havn, i DK. Jeg fik følgende at vide af min agent "Når de kommer ind på vil det være på en MIO denne skal vi have lavet færdig men her skal i selv ned til SKAT og betale importmomsen" forstår ikke lige, hvad han mente med MIO, nogen der kan forklare det for mig?

Tak for hjælpen på forhånd 

Med venlig hilsen Anders 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:25

Midlertidig import oplæggelse/oplag :)

I praksis betyder det, at man kan anlægge godset i Skats system uden at lave den endelige indfortoldning - Bruges somregel ved gennemgangsvarer eller i tilfælde, hvor importøren ikke kan fremskaffe dokumentation.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:26
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:30
Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 13:39

Hej Fru Hartmann

Fru Hartmann:
Google er din ven

Du har ret google er min ven, dog fandt jeg ikke noget jeg kunne bruge inden jeg skrev her ind. Jeg ved godt google er fantastisk samt hurtig, men en gang i mellem sker det for mig, at jeg ikke finder det jeg søger og derfor må jeg tage den lange vej og spørge om hjælp på Amino.

Men tak for linket det vil jeg lige tjekke op på Smile

Må du have en fantastisk dag 

Med venlig hilsen Anders 

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 13:42

Hej Becker Consult

Tak for hjælpen, ganske brugt bart.

Med venlig hilsen Anders 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:46

Anders_bp:
men her skal i selv ned til SKAT og betale importmomsen" forstår ikke lige, hvad han mente med MIO, nogen der kan forklare det for mig?

Noget kunne tyde på at du ikke er blevet Import registreret?,  for var du det ville der ikke være nogen grund til midlertidig oplag.  Du skal være importør registreret for lovligt at kunne importere vare til videresalg.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 13:52

Hej Ravn

Ravn:
Noget kunne tyde på at du ikke er blevet Import registreret?,  for var du det ville der ikke være nogen grund til midlertidig oplag.  Du skal være importør registreret for lovligt at kunne importere vare til videresalg.

Jeg er klar over, at man skal være import registret, hvilket jeg også er, men kan det tænkes, at min agent ikke ved det? Eller er det fordi, at min agent ikke har tilsendt importøren disse papir, og derfor skal der laves et midlertidig oplag?

Med venlig hilsen Anders 

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 14:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Jeg må sige i fik tvivlen op i mig, så derfor besluttede jeg mig for, at kontakte agenten igen. Han sagde, at vi manglede et SE-nr. hvilket jeg ikke kunne forstå, da jeg havde sendt alle papirne omkring lasten samt virksomheds, dog viste dig sig også at han havde lavet en fejl og derfor var nød til at få dem ind på MIO.

Mvh Anders 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 15:47

Hej Anders

Det virker da som en noget amatøragtig speditør du bruger, Normal kurtyme er jo at speditøren tjekker kunden er importør registreret inden varen kommer til landet.  Er der udgifter forbundet med MIO må det være noget speditøren afholder.

Har du brug for en dygtigt og billig speditør fra Asien kan Primecargo anbefales.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)