Jeg arbejder hos en lille relativt ny internetvirksomhed der lever af at sælge hudplejeprodukter.
Indtil nu har vi klaret os med et excel ark, men vi har haft mere vind i vores sejl end forventet og derfor mener vi nu at vi nok skal tage vores regnskaber og lagerstyrring skridtet videre. Da vi stadig er en lille virksomhed så leder jeg umiddelbart efter et regnskabsprogram der koster mindst muligt, og samtidig kan give mig mulighed for at styre min lagerbeholdning.
Hvis ikke allerede i år, så formodentligt til næste år skal programmet kunne klare mere end 300 fakturaer om året. Vi har ca 100 forskellige produkter.
Jeg er meget åben for forslag og eventuelle råd til at løse ovenstående opgave :-)
Det virker smart hvis hvis e-conomic selv kan trække handler direkte over i regnskabet. For at kunne bruge e-conomic til lagerstyrring skal man købe det som ekstra funktion?
Det ser ikke helt ud som om, der er lavet en webshop-app specifikt til wordpress, men nogle af appene kan vist bruges til flere forskellige webshops. Om ikke andet kan der i hvert fald udvikles en app, men der skal du så have fat i en udvikler.
Mht. lager er det korrekt, at det skal købes som ekstra funktion. Det koster 99,- om måneden. Jeg er ikke selv lager-ekspert, men det har jeg et par kolleger der er, så du er meget velkommen til at ringe til os på 8820 4841 og få en snak, om lagermodulet er vejen frem for dig.
Tag og lav en brain storm over de funktioner i selv mener i gerne vil have. Søg derefter på nettet da der findes et hav af muligheder. Nogle lagerstyringsprogrammer er "lette" dvs. de kan det de skal som minimum og så ikke mere. Lidt øv når i forhåbentligt bliver ved med, at vokse. Det sidste I ønsker er senere at skulle skifte system.
Andre systemer er så omfattende at I drukner i muligheder som I aldrig får brug for og andre igen er så fleksible at det kræver programmører til at lave det i gerne vil (og det er ikke billigt).
Ofte er det faktisk ikke så meget der er brug for, hvis man da ikke er statistik nørd ;-)
Er I godt tilfreds med lagertræk ved fakturering og evt. lagertræk ved salg fra en webshop er e-connomic helt fin. Den koster hver måned, men modsat C5 den er så omfattende at I hurtig drukner i opsætning og mistet overblik og så er det jo intet værd!