Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drikkepenge som levebrød

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino!

Jeg går med tanker om, at starte min første (enkeltmands)virksomhed. Det jeg vil udbyde, er en "serviceydelse" inden for turistbranchen. Idéen er, at ydelsen som udgangspunkt skal være gratis, men at drikkepenge er velkomne og dermed herfra indtjeningen skal komme fra. Mit spørgsmål er om der nogen af jer jurakyndige eller bare generelt nogen med viden på området, der kan sige mig om der umiddelbart skulle være noget der ville være i vejen for dette.

Mange tak på forhånd! :-)

De varmeste hilsner,
Asger

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 21:49

Så længe du husker at betale skat af dine drikkepenge, så skulle der ikke være noget i vejen for det.

Drikkepenge er en lønindkomst, ligemeget hvor de er tjent (tjenere skal faktisk også betale skat af drikkepenge, og på mange resturanter bliver de tvunget til det også af resturatøren, da de jo også kan komme i klemme, da det jo så er sorte penge som hans ansatte får i løn i hans virksomhed)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:58
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:05

Ja der står jo også, at de skal indberettes som b-indkomst ;-) 

Så jo du skal betale skat, af drikkepenge ;-) 

Vh Jimmi

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 22:20

Tror ikke du får danskere til det, men er det tyskere du vil tigge drikkepenge fra, får du nok mere end 50 øre pr. snude i hvert fald :D

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 23:39

Jeg nægter simpelthen at tro på at danskerne giver drikkepenge herhjemme, med mindre det er en ekstra god ydelse du kan levere.

Må jeg spørge hvad du har i tankerne?

// Daniel Poulsen

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:42

der har været flere setups, hvor drikkepenge/ betal hvad du mener det er værd - har været indtægtskilden, setup'et er kendt ulovligt og er lagt ind under paragraffen "betleri" hvad de sager angår....

så den går ikke.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)