Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEOinder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det her er nok mere bare et "hygge" indlæg, men jeg undrer mig over hvor kvinderne er henne i denne her branche? :-) Og hvad tror I skyldes den lave kvindelige bestanddel indenfor SEO?

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 13:35

Det er faktisk et rigtig godt og spændende spørgsmål. Hvis man lige tager et hurtigt kig på, hvem man hører mest fra i Danmark, ser man umiddelbart rigtig mange mænd.

Ser man derimod mod udlandet, er der faktisk en hel del kvinder. Tager du f.eks. et kig på de folk distilled har ansat, ser man en rigtig mange kvindelige ansigter. Mange af kvinderne fra udlandet kommer også ofte med super spændende blogindlæg.

I Danmark kan SEO-branchen umiddelbart se meget mandsdomineret ud, men branchen er langt større end man umiddelbart tror. Udover dem man lige møder her på Amino, sidder der rigtig mange dygtige folk ude hos bureauerne, samt folk der arbejder med SEO som in-house. Mange af disse folk lever helt sikkert rigtig fint uden alt for meget opmærksomhed.

Lige meget hvad, tror jeg helt klart, at de fleste vil tage rigtig godt imod flere kvinder i branchen :-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:51

Mon ikke det skyldes en overvægt at naturligt IT-interesserede mænd.. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53

Det er godt at høre, når man selv er en af de her kvinder :-)

Men det er slet ikke negativt at være kvinde i den her branche, tror faktisk det er noget mange efterspørger. Som du selv nævner med at der er mange kvindelige ansigter i bureauerne.

Mit spørgsmål er så bare, hvordan kan det være at de fleste kvinder så er fra udlandet? Er der bare mere omtale om SEO derovre i sig selv eller tror du det skyldes at de bare er flere indbyggere så derfor også flere kvinder i branchen ift. Danmark? :-)

Jeg gør i hvertfald mit for at skabe lidt SEO interesse hos de kvindelige kontakter jeg har! :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:22

Flere af de aktive er ekstremt aktive social på google plus facebook og amino.dk med mere det kræver tid at få et omdømme og må sige kvinder mange de elsker nogle andre ting i livet mænd er meget en spænder mere end kvinder så det sider være aktive ekstrem er lige mænd

udlandet høre man heller ikke om super seo lige som i DK men jeg tror meget på kvinder nok skal komme men de ser andre værdier end være om sig over alt og svare alt og lave alt og glemmer alt andet og arbejder der ud ad bare der er simpelthen mere noget mænd gør og indenfor it er der flere mænd det gør selvfølgelige flere mænd er i det fag , dog tror jeg også der er i udlandet flere kvinder der vælger it der er lidt flere enspænder end i DK som jeg ser det

de meste aktive opdager man meste og det er jo mænd så og det er godt signal at lave noget og de er jo mænd , alle vælger jo dem som er bedste og dem som ser er mænd og der er ikke mange kvinder aktive meget så det er ren logiske flere mænd der er gode

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Olivia Stokholm:
Men det er slet ikke negativt at være kvinde i den her branche, tror faktisk det er noget mange efterspørger.

Undskyld men hvorfor dælen skulle man efterspørge SEO-ydelser baseret på køn? Jeg tror faktisk ikke der er nogen der efterspørger SEO fra kvinder.

Jeg tror heller ikke der er nogen der efterspørger SEO fra mænd, derimod tror jeg der er mange der efterspørger SEO fra kompetente personer, lige gyldigt køn.

SEO er meget teknisk og selvom der er nogle udenlandske bureauer der profilerer deres kvindelige ansatte en hel del, er der stadig LANGT flere mænd end kvinder der arbejder med SEO, også i udlandet.

Jeg kender faktisk ikke nogen kvindelige SEO´er i Danmark der arbejder med teknisk SEO, udover Gita Street, altså onsite analyse af kode, struktur, DC content osv. Der er flere der arbejder med det tekstmæsige og de blødere dele omkring SEO, men jeg kender ikke nogen der arbejder fuld tid eller blot deltid med de mere tekniske ting.

Gita Street er den eneste kvinde jeg kender som jeg positivt ved gør en masse ud af den tekniske viden, men der skal nok være flere, nogen bud på hvem man skal lægge mærke til?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41

Thomas Frost:
Undskyld men hvorfor dælen skulle man efterspørge SEO-ydelser baseret på køn? Jeg tror faktisk ikke der er nogen der efterspørger SEO fra kvinder.

Det var heller ikke det, jeg forsøgte at få frem i teksten. Jeg mener bare at en arbejdsplads ofte fungerer bedre med blandede køn. Havde det fx været en anden branche som var præget af en overvægt af mænd, havde tilfældet nok været det samme. Selvfølgelig vælger man den mest SEO kompetente uanset køn hvis man står med to ansøgninger fra en kvinde og fra en mand. På den måde er der ingen forskel. Men personligt ville jeg selv helst have en virksomhed med dygtige, kompetente medarbejdere og gerne blandede køn. :-)

Jeg arbejder selv med teknisk SEO på 3 år. Ved siden af programmerer jeg i PHP, ASP, CSS, JQuery o.lign.

Men hele pointen med det her indlæg var egentlig bare, at jeg var nysgerrig omkring hvorfor kvinder ofte ligger mere i den kreative / bløde ende af SEO end den tekniske :-) Men tror jeg har fundet mit svar.

Tak for input.

/ Olivia

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:00

@Olivia

Ahhh jeg er helt med, fangede ikke lige pointen i første omgang :)

Ja enig i at der er fint med begge køn repræsenteret på arbejdspladsen.

Og fedt du interesserer dig for SEO, det skal nok komme dig til gode.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03

Det kan jeg godt forstå, mit indlæg før var måske lidt misvejledende :-)

Det gør det allerede, elsker mit arbejde :)

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:10

Eneste bureau som jeg pt. kan komme i tanke om med mange kvinder må være Atcore. Men som de andre er inde på, er det nok i højere grad kvalifikationerne som der er bud efter end kønnet. Ser man på antallet af kvindelige SEO-freelancere (eller manglen på samme) i branchen, og sammenligner med hvor mange kvinder som selv starter op i andre fag (frisører, massører, wellness og helsekostbutikker undtaget) er det ikke så mærkeligt igen - dog udelukkende baseret på min mavefornemmelse. Omvendt udelukker det jo ikke, at kvinderne i stedet sidder som lønmodtagere hos et SEO-firma

/ Emil

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)