Ja, det her er nok mere bare et "hygge" indlæg, men jeg undrer mig over hvor kvinderne er henne i denne her branche? :-) Og hvad tror I skyldes den lave kvindelige bestanddel indenfor SEO? |
Det er faktisk et rigtig godt og spændende spørgsmål. Hvis man lige tager et hurtigt kig på, hvem man hører mest fra i Danmark, ser man umiddelbart rigtig mange mænd.
Ser man derimod mod udlandet, er der faktisk en hel del kvinder. Tager du f.eks. et kig på de folk distilled har ansat, ser man en rigtig mange kvindelige ansigter. Mange af kvinderne fra udlandet kommer også ofte med super spændende blogindlæg.
I Danmark kan SEO-branchen umiddelbart se meget mandsdomineret ud, men branchen er langt større end man umiddelbart tror. Udover dem man lige møder her på Amino, sidder der rigtig mange dygtige folk ude hos bureauerne, samt folk der arbejder med SEO som in-house. Mange af disse folk lever helt sikkert rigtig fint uden alt for meget opmærksomhed.
Lige meget hvad, tror jeg helt klart, at de fleste vil tage rigtig godt imod flere kvinder i branchen :-)