Hej folkens. Jeg har ansvaret for intern kommunikation i en lille dansk virksomhed med 8 afdelinger. Vi har et stigende behov for kommunikation med kontorer rundt om i landet og ønsker at give større fleksibilitet, ved at investere i en videokonferenceløsning. Løsningen skal kunne have 8 deltagere på, på samme tid. Jeg er interesseret i at høre vurderinger eller erfaringer af et sådant setup. Min umiddelbare tanke er, at sætte computer og webcam på en 40-50" fladskærm. - Hvad anbefales ift. kabeltilslutninger? - Hvad anbefales ift. internethastighed (Up/Down)? - Hvad anbefales ift. selve kameraet? - Hvilken software understøtter funktionaliteten? Min (måske optimistiske) tanke er: (5000kr. fladskærm + 1500kr. webcam + 3000kr. computer = 9500kr.) x 8 afdelinger = 76.000kr. Jeg er spændt på at høre erfaringer og tekniske vurderinger. Tak på forhånd! Rasmus |
Videokonference - Erfaringer med DIY?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Har du overvejet at prøve med Skype, med det budget du fremligger er det nødvendigt med et gratis software. Med et program som skype skal i heller ikke have de vildt dyre kamera, men det kommer selvfølgelig an på hvad i vil kunne med jeres system. Hardware delen kan laves på forskelige måde f.eks med fast monteret pc i et møde lokale eller udtag til skærm og til USB på vægen det er det jeg ville forslå hvis i har bærbar computer så i har alt jeres data med jer. Jeg mener at have læst et sted at forbindelsen skal være 2/2 for at køre med stor opløsning. Her er et link til skype's gruppevideosamtale side http://www.skype.com/intl/da/features/allfeatures/group-video-calls/ Hvis du gerne vil ha en god pris på hardwaren er du velkommen til at skrive på torben@torbenv.dk |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)