Hejsa, For og give lidt baggrund har jeg været i netcafe branchen næsten siden den startede, og ved hvad der virker og ikke virker.. hvad man kan regne med at tjene og etc. Jeg har drevet flere forskellige cafeer i Esbjerg og en ting er sikkert jeg er ikke millionær, netcafeer i sig selv er en udemærket forretning, hvis ikke konkurrencen tit var så hård og har presset priser ned i et niveau, hvor mange endten har lukket eller bare ikke gidet mere. Men en ting jeg altid har vidst er at en netcafe behøver ikke være nogen super forretning i sig selv, den kan godt være det der gør en anden forretning til lidt af en guld gruppe. Det er hvis man har et firma, hvor hoveddelen af ens arbejde foregår foran en computerskærm et par timer om dagen(webprogrammør, internetshops, animatør etc.). Der bliver netcafeen pludselig det der giver dig frihed på dit hovederhverv, Det er egentlig ligemeget hvor godt cafeen kører og om der er noget stort overskud, så længe netcafeen bare betaler alle dine udgifter og det gør den jo netop. Hvis jeg havde interessen og skills så at sige inden for nogle af disse områder ville jeg have beholdt min netcafe, mest fordi en netcafe jo betaler alt det du ellers har at bekymre dig om. Din forretnings husleje(hvis du har et kontor), internet, telefon, revisor, strøm.. etc. I bund og grund giver en netcafe dig frihed til at konkurrere pris mæssigt, kun med tanke om at alt hvad du tjener på dit arbejde er direkte i lommen til dig selv. Alt efter hvordan din netcafe kører vil der jo højst sandsynligt også være penge til digselv for den tid du dækker i cafeen og eventuelt overskud. Jeg vil sige at de år hvor cafeen har fungeret bedst har jeg haft overskud på mellem 20-25 k efter udgifter og min egen lille løn var dækket. I bund og grund hvorfor cafeer ikke altid er gode forretninger er konkurrencen og den spild af tid det er at passe kassen og bare sidde og spille computerspil mens du arbejder. Hvis man havde 30 timer i ugen i cafeen og arbejdede foran den computer man sidder ved ville du nemt kunne udfører 20 timers effektiv arbejde på din webforretning. Det er jo endnu bedre, hvis man er et par stykker med hver sin webforretning der går sammen og kører en netcafe på netop denne måde. Det vil virke meget mere professionelt, end en flok gamers der altid sidde bag kassen. Så hvis nogen af jer derude kan se lidt visdom i mine ord.. så er jeg faktisk ved at sælge en hel netcafe i udstyr og inventar til en meget billig penge da jeg allerede har tjent det jeg skal på cafeen. Her er et link: http://www.amino.dk/view.asp?topicID=17323 |
Netcafe god ide for alle der driver en mindre webshop el. web relateret forretning
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)