Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bo i Sverige og firma i DK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Langt om laenge mit forste  indslag efter en masse laesning af forumet .

Jeg syntes det er svaert at blive klog paa de oknomiske konsekvenser naar vi flytter hinsidan til efteraaret.

PT. har vi et registreret I/S med fast kontor i Kobenhavn som vi onsker at bibeholde og primart arbejder fra. Dette er vores fuldtids og eneste beskaftigelse.

Hvor skal vi betale indkomst skat henne naar vi trakker penge ud? og hvad med firmaskatten hvis vi valger beskatning via firmaordningen?

Hvad med korslen og BroBizz. Kan vi eventuelt lader firmaet betale vores brobizz mod loen nedgang? Hvis ikke som I/S saa maaske som APS?

Paa forhaand mange tak!

Martin

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:16
Som udgangspunkt skal indtægten beskattes i det land, hvor den er tjent. Når I flytter til Sverige vil I få en selvangivelse, som minder meget om den udvidede selvangivelse men har nogle andre oplysninger, fordi I udenlandskdanskere. Uanset om I vælger at blive beskattet efter virksomhedsordningen eller ej, er der stadig tale om personlig (men udskudt) skat.

Når der er tale om et I/S kan I ikke lade firmaet betale befordring mod lønnedgang. I hæver ikke løn i jeres I/S men "forventet overskud", og det er noget helt andet.

http://www.oresunddirekt.dk/ er et godt sted at få information om konsekvenserne. Og med hensyn til skattespørgsmål over Øresund, har vi et kontor, som netop beskæftiger sig med den slags: Grænsegængercentret SKAT Øresund, tlf. 72 22 18 18.

Tilmeldt 15. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:48
Saa til trods for at vi opererer i hele Norden vil vores firma blive ved med at blive beskattet i Danmark saa laenge vores kontor er i Danmark? Ogsaa selvom vi PT bliver beskattet personligt af firmaet (ikke virksomhedsordningen).

mht. til Brobizz vil vi altsaa kunne trakke det fra i lonnen hvis vi driver et APS og derved er i et ansaettelsesforhold som anpartshaverer?

Grunden til at jeg sporger er at vi prover at finde ud af om det ville vare lettest administrativt at oprette et APS foer vi flytter hinsidan. Vi har nemlig ikke lyst til pludseligt at skulle korer firmaet i Sverige og saa saette os ind i deres regler for maaske senere flytter tilbage til Danmark.

Er der nogle der eventuelt kan anbefale en skatteekspert der baade kender de danske og svenske regler ud og ind?

Mvh, Martin

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 07:57
Saa til trods for at vi opererer i hele Norden vil vores firma blive ved med at blive beskattet i Danmark saa laenge vores kontor er i Danmark? Ogsaa selvom vi PT bliver beskattet personligt af firmaet (ikke virksomhedsordningen).
Anette: Ja

mht. til Brobizz vil vi altsaa kunne trakke det fra i lonnen hvis vi driver et APS og derved er i et ansaettelsesforhold som anpartshaverer?
Anette: Ja.

Er der nogle der eventuelt kan anbefale en skatteekspert der baade kender de danske og svenske regler ud og ind?
Anette: Desværre ikke. Men jeg ved, at der er flere her på Amino, som har erfaring med at drive virksomhed i Sverige, der har nemlig før været gode indlæg om forskellene, så måske hvis I spørger i en ny tråd...
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:14
Vi laver meget rådgivning når vi taler Danmark - Sverige, uden at jeg dermed vil påstå at have indgående kendskab til svenske regler. Det handler derimod om at have nogle folk, svenske rådgivere, at trække på.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Staffanstorp
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:34

Prøv lige at se denne "case" som jeg sidder midt I

http://www.amino.dk/blogs/daneswede/archive/2008/11/14/2-regnskaber-for-selvst-230-ndig-virksomhed-i-danmark-som-er-eget-af-borger-bosat-i-sverige.aspx

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)