Kære Aminoer, Så er det sgu blevet fredag – og jeg synes da ikke I skal snydes for al min positive energi og vibes, som jeg helt sikkert har nok til at dele ud af. Nu er jeg blevet hjulpet så meget igennem de par måneder jeg har været her, og ’what comes around, goes around’. Vi starter med en lille video (jeg så noget af Tæskeholdets 10-års jubilæums-DVD i går, så er blevet lidt inspireret!) Det har været nogle mærkelige uger der er gået – både denne og sidste, men jeg tror primært jeg er glad fordi jeg lige har mig en uges ferie fra i dag af :) Og så falder tingene ellers bare på plads! Her går man og er projektansat i en virksomhed, og der var ellers udsigt til sidste arbejdsdag og opstart fuld tid med selvstændig virksomhed fra 1. juli, og det er nok ikke så meget i iværksætterens ånd – men jeg blev simpelthen tilbudt et års forlængelse. Det er jo meget rart at have den ’buffer’ til at få virksomheden på benene i sin fritid, mens man kan rejse kapital ved siden af. Samme dag som jeg får tilbudt et års forlængelse er der en anden virksomhed der kontakter mig, og spørger om jeg ikke kan hjælpe dem i en eller to uger med noget arbejde til at begynde med. De har sommerferie og er bag ud, og kunne godt tænke sig lidt hjælp. Ikke nok med det, så kontakter min gamle praktikplads mig sørme også en time efter, for at spørge om jeg ikke vil komme til jobsamtale hos dem. Og det ville jeg jo selvfølgelig gerne – det er så mundet ud i at jeg faktisk ikke skal fortsætte min projektansættelse på min nuværende arbejdsplads. Jeg fik nemlig arbejdet i virksomheden fra min praktikperiode, hvor jeg starter til august :) Her vil jeg igennem årenes løb helt sikkert komme til at tilegne mig en stor portion erfaring, som jeg vil kunne bruge senere hen i livet. Jeg har slet ikke travlt, og det er dejligt at have noget sikkerhed.
Igen – ikke så meget i iværksætterens ånd, men jeg håber da at jeg vil kunne lave freelance arbejde i min egen virksomhed, og udvikle den på sigt ved siden af fastansættelsen det andet sted. Og selvfølgelig kan jeg det. I min egen virksomhed er jeg stadig i opstartsfasen, men jeg har heller ikke travlt – jeg vil hellere bruge lidt ekstra for at være sikker på alt er som det skal være. Der er jo masser af ting man skal tænke på som selvstændig – også selvom det kun er bierhverv til at begynde med. Så for at opsummere – to jobtilbud, muligvis en ny, fast kunde til min egen virksomhed og så lige en uges ferie. Det kan kun blive en god juli og august. God fredag og god ferie til jer alle! Kasper. |
Fredagshilsen og 'fremgang'
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)