Hej Aminoer. Jeg har handlet en udbyder af webshops, og har gerne villet købe 2 stk til store penge. Jeg blev bedt om at bestille via deres hjemmeside (nok så jeg kunne accepterer deres handelsbetingelser) men noget gjorde at jeg ikke kunne komme til betalingssiden grundet en teknisk fejl i deres shop. Det forklarede jeg dem og spurgte om bestillingen ikke kunne laves manuelt hvor jeg gav dem alle mine informationer (navn,adresse, cvr osv..), men de svarede at nu skulle det gerne virke så det må jeg lige prøve. Jeg prøvede men denne gang var der bøvl med betalingsdelen, da jeg har lavet en kreditaftale/afdragsaftale med dem og der skulle først blive betalt med Dankort også ville de vente med at trække beløbet til senere - men da jeg ikke ejer et Kreditkort men et Mastercard Debit og deres kortsystem først vil tjekke om de penge jeg bestilte for var til rådighed på deres side afviste den, da jeg self ikke havde de penge på min konto. Jeg skriver grunden til dem, og de svarer ordret " Ja det er et krav at du betaler med dankort for at kunne afdrage. Ellers kan det som du selv siger ikke lade sig gøre. ". Så skriver jeg " Jeg prøver noget andet i stedet, syntes det bliver lidt for besværligt nu desværre. " hvilket jeg egentlig syntes, altså efter en kort overvejelse så virkede deres egen shop til bestillinger jo ikke, det er nok ikke det bedste at gøre når en forretningsspeciale er at sælge webshops. Lige pludselig fik jeg bare den der følelse af at det nok ikke er mig det her. Så logger jeg ind på min e-mail 6 timer senere og finder mindst 6 e-mails fra dem hvor at 4 af dem er ordrebekræftelser. I den første skriver de " Det er nu muligt at betale med bankoverførsel - men skynd dig da det ikke er en normal procedurer." I den anden skriver de " Da vi ikke har hørt fra dig, har vi oprettet den for dig gennem vores shop". Så skrev jeg sent i går at jeg bestemt ingen aftale har, og at i har oprettet mig gennem jeres shop UDEN MIT SAMTYKKE - da jeg har skrevet at jeg ikke ønsker det alligevel jo? Men idag da jeg læser min mail skriver de " Den mail hvori du skriver du ikke ønsker din shop har jeg desværre ikke set, måske den har krydset en mail i forbindelse med oprettelsen af dine shops, det vil jeg lige undersøge nærmere. Men jeg vil minde dig om at du rent faktisk har bedt os om at oprette de shops for dig, og det forstås som en bindende aftale. Derfor blev de to shops, som aftalt oprettet i går. Jeg vil ligeledes minde dig om at der ingen fortrydelsesret er. Og du hæfter derfor for de faktura samt shops der er oprettet. " Jeg svarer at "den der med fortrydelsesret skal jeg slet ikke høre på overhovedet, det er jer som har oprettet mig igennem jeres formular og accepteret jeres handelsbetingelser og ikke mig - og jeg har slet ikke bedt jer om det! Jeg har bedt jer om at gøre det, men så skrev i at jeg selv kunne gøre det nu på jeres side, og det har jeg ikke gjort, men derimod sagt at jeg IKKE ønskede det alligevel. "
Nu skriver de at " Jeg holder fast i at vi har indgået en aftale og at din bestilling er bindende selvom du ikke selv fysisk har gennemført ordren via vores side, da du har sendt alle info omkring din bestilling mv så vi blot kunne oprette den, hvilket vi gjorde.
Det er helt latterligt syntes jeg - men har de ret til at fastholde mig? Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at overføre en eneste krone til denne virksomhed! |
Kan desværre ikke svare dig med juridisk info, så håber en af juristerne herinde kan give dig et svar. Men er helt enig med dig. Det lyder som et skummelt firma.
Den besked med at det skulle virke, har du fået den på skrift?
Jeg ville nu blot skrive tilbage til dem, at I henhold til deres mail af ..dato, skriver I ordret "Det er et krav at jeg betaler med dankort for at kunne afdrage, ellers kan det ikke lade sig gøre".
Deres besked om at de ikke har hørt fra dig, og så blot har oprettet dig...Sikke noget svineri.
Håber du får lidt eksperthjælp og ikke kommer til at betale en krone...
Dbh. Martin