Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding med infografik - Hvad siger Google nu?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej alle

Matt Cutts fra Google har været ude at tale om links fra infografik, og hvordan nogle af de links i fremtiden måske ikke skal tælles med.

Jeg har skrevet to indlæg på Google+ om sagen, og du får lige links til dem her, hvis du ikke allerede kender til detaljerne:

https://plus.google.com/u/0/107018355063274719222/posts/LPbduPM9FHH (om det generelle med hvilke infografik links Matt Cutts faktisk taler om i interviewet)

https://plus.google.com/u/0/107018355063274719222/posts/9eqsnDBf9fw (om hvordan du selv skal linkbuilde med infografik og sikre dig en naturlig linkprofil uden for mange optimerede ankertekster osv.)

Giver det mening?

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det lyder til et super råd , man skal altid bare tænke videre formidle masser af viden og skrive det på forskellige måder og ikke ens altid Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:15

Hvad Google vel især har set sig sur på er vel de infographic-directories, der er skudt op. Jeg sad selv og samlede en liste af dem for et par uger siden og nåede op på et pænt stykke over 35, inden jeg bestemte mig for, at det ikke var tiden værd.

Halvdelen af disse directories kører med betalte indlæg og dertilhørende do-follow-links. Resten af dem er gratis, og mere eller mindre alt bliver accepteret. Som jeg ser det er det ikke meget anderledes, end da artikelbaser fik sig en tur for et stykke tid siden - folk misbrugte det.

Infografikker som en del af linkværdigt indhold, der hjælper brugeren og ikke er skabt blot for at skabe en infografik, bliver kun stærkere i fremtiden i takt med at de knap så gode mister deres værdi.

Som jeg ser det gør dette kun linkbuilding ved hjælp af infografikker mere værd! :-)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 06:19

Cap'n Halfdan Timm:

, end da artikelbaser fik sig en tur for et stykke tid siden - folk misbrugte det.

Ja, det er jo sådan det altid går med effektive linkbuilding metoder, men det betyder, som Anders så rigtig skriver, ikke at effektiviteten er væk. Man bliver så bare nødt til at være mere kreativ med hvor, hvornår og hvordan man bruger disse metoder. Artikelkataloger, blognetværk, linkbytte, directories, blog kommentarer osv er jo stadig udmærkede link bygning metoder, men kan ikke bruges ligeså 'spammy' som da de først var populære.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)