Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Hvad Google vel især har set sig sur på er vel de infographic-directories, der er skudt op. Jeg sad selv og samlede en liste af dem for et par uger siden og nåede op på et pænt stykke over 35, inden jeg bestemte mig for, at det ikke var tiden værd.
Halvdelen af disse directories kører med betalte indlæg og dertilhørende do-follow-links. Resten af dem er gratis, og mere eller mindre alt bliver accepteret. Som jeg ser det er det ikke meget anderledes, end da artikelbaser fik sig en tur for et stykke tid siden - folk misbrugte det.
Infografikker som en del af linkværdigt indhold, der hjælper brugeren og ikke er skabt blot for at skabe en infografik, bliver kun stærkere i fremtiden i takt med at de knap så gode mister deres værdi.
Som jeg ser det gør dette kun linkbuilding ved hjælp af infografikker mere værd! :-)
, end da artikelbaser fik sig en tur for et stykke tid siden - folk misbrugte det.
Ja, det er jo sådan det altid går med effektive linkbuilding metoder, men det betyder, som Anders så rigtig skriver, ikke at effektiviteten er væk. Man bliver så bare nødt til at være mere kreativ med hvor, hvornår og hvordan man bruger disse metoder. Artikelkataloger, blognetværk, linkbytte, directories, blog kommentarer osv er jo stadig udmærkede link bygning metoder, men kan ikke bruges ligeså 'spammy' som da de først var populære.