Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionel deltagelse i bestyrelsesarbejde tilbydes

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Hornstrup:

Hvad er forskellen på et advisory board og en bestyrelse?

Hillswalk:

Et advisory board er en rådgivende gruppe, som bruges til sparring m.v. oftest i virksomheder uden bestyrelse.

En bestyrelse er et selskabs (eller en forenings) juridisk ansvarlige ledelse, men som også fungerer som advisory board.

”Advisory boards” bruges også ofte i store virksomheder med bestyrelse. Her støtter de virksomhedens bestyrelse med ekspertviden. Som Hillswalk også indikerer er et ”advisory board” ikke bundet af samme juridiske regler som en bestyrelse, hvilket selvsagt kan give en række fordele.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke kompetancer mangler virksomheden?

Mvh. Tobias

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Jeg synes det er rigtigt positivt, at du tilbyder dig som bestyrelsesmedlem. Jeg tror at der er rigtigt mange iværksætter virksomheder, der vil kunne bruge dine kompetencer, det jeg ville mene du kunne bidrage med helt konkret er, krav til økonomistyring og sparring om hvordan processerne i en time sælger biks kan tilrette lægges.

Ideen med en bestyrelse, er helt klart god, og jeg tror at mange iværksættere ville havde rigtigt godt af enten en bestyrelse eller et advisory board. Om ikke andet så for at få et par sæt ekstra øjne på virksomhedens drift og strategi.

Jeg har lige haft første bestyrelsesmøde, med vores egen bestyrelse, og det var super givtigt.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

For en god ordens skyld skal jeg hermed oplyse at min planlagte virksomhedsopstart aldrig blev gennemført. Jeg har derfor ikke på noget tidspunkt deltaget i bestyrelsesarbejde og har hverken interesse eller mulighed for dette.

Mvh Mette

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

.. og i øvrigt er der den udemærkede bestyrelsesbørs her på Amino.

 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)