Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-Konsulent- hvor finder man kunder?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tidligere skrevet om at jeg har søgt om tilladelse til virksomhedsdrift som mindreårig og ja, jeg er blevet godkendt her i sidste uge. Jeg er nu igang med at etablere regnskabsprogram mm., men jeg kom til at gruble over, hvor man bedst finder kunder. Jeg har et lille netværk allerede og udvider det til tider, når jeg tager til arrangementer, men det kan jeg jo ikke hele tiden gøre. Mit netværk er desværre så lille, at jeg ikke tror jeg kan fiske nogle kunder frem der, så jeg skal lede efter nogle. Jeg ved der er andre IT-konsulenter her på Amino, så jeg vil lige spørge til råds om hvor I får jeres kunder fra.

Jeg er gladest for projekter, der ikke er alt for store, simpelthen fordi jeg har et gymnasie at passe ved siden af. (Bare lige så I ikke refererer til en løsning med kæmpe projekter, hehe).

Håber i kan give mig nogle tips til at finde kunder :-)

Mvh.

Niclas

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 22:42

Opstart er altid svær. De bedste kunder kommer fra henvisninger fra andre kunder der har fået en god oplevelse, service og et godt produkt. Giv altid lidt ekstra hvis muligt.

Men de skal jo i hus først.

Lidt ideer.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Google Adwords
Facebook reklame
Seo optimering af din hjemmeside
Lad familie og venner dele dit visitkort/flyver ud til evt relevante kunder som de kender

Håber det hjælper lidt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47

Tak for input :-)

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:58

Hej Niclas.

Start med at forære din hjælp væk.

Når du har fået tilpas mange fans på den konto, så begynder du at tage en plovmand for at hjælpe - også selvom du må knokle i 10, 15 eller 20 timer før kunden er helt tilfreds.

Du får opbygget erfaring, begår nogle fejl, lærer af dem og bliver i det hele taget skarpere til at løse opgaverne.

På et tidspunkt har dit gode gratis arbejde givet dig så tilpas mange fans og gode referencer, at du kan begynde at tage ordentlige penge for arbejdet.

Hvis du fortsætter med at levere kvalitet, og altid sørger for at holde kunderne glade (næsten uanset hvor urimelige de er), så kommer de næste kunder af sig selv.

Dine bedste sælgere er glade kunder!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:02

opret en http://www.amino.dk/freelancer/ profil og tilbyde dine ydelser igennem der og giv tilbud på opgaver du synes er gode 

søgeord optimering din hjemmeside perfekt bloggen løs om emmet og få gene lavet nogle videoer af hvad du tilbyder

et par stykker ekstra ideer i denne her tråd http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 23:09

Du er programmør som mange andre og evt. så kunne det være du skulle investere i et design af en grafikker, så du kan have en hjemmeside som ikke skræmmer folk. (kontakt mig hvis du gerne vil have kontakt info til en billig og professionel grafiker

Evt opret en blog hvor du skriver om apps og ikke så meget programmerings mæssigt, men måske ramme det bredere audience ved at skrive med en markedsførings indgangsvinkel til app udvikling og evt lave guides og hjælpe folk, fordi så fremstår du også kompetent for dit netværk hvis du er ude med følehornene og hjælpe folk og give folk en grund til at huske dig. En blog med MASSER af indlæg vil også hjælpe rigtig meget på SEO.

Evt købe en AMINO PLUS(se her amino^^) konto og udfyld alt hvad du kan på amino og skrive unikke tekster alle de steder hvor du skriver noget, så du undgår og bliver out rangeret af amino.dk domænet hvilket du højst sandsynligvis vil blive.

Du skriver på dit hjemmeside at du er blandt andet en frontend udvikler som kan html, css og javascript. Måske skulle du benytte html5, css3, ajax og json på din hjemmeside og give folk et fedt indtryk af hjemmesiden når de kommer ind.

Og hvis du besvarer mig med et svar om at du er mest til backend udvikling såsom OOP udvikling osv, så skal du evt. måske målrette dig selv lidt mere og gøre det evt tilbyde dig som konsulent på en uni måde ved at tilbyde kommunikation med websites og apps fra en samlet "central" evt. komme ind på at du tilbyder udvikling af webservices osv osv. 

Blot en masse idé'er.. du skal give kunderne en grund til at vælge dig fremfor din konkurrent som har arbejdet i faget i mange år, hvis du forstår mig. Husk ikke altid skal du vælge den billigste, for hvis du tilbyder dig selv for billigt, så både kan det fremstå som om du er ukompetent og derudover så syntes jeg ihvertfald selv at det er en kæmpe demotiverende faktor og arbejde alt for billigt.

Efter min mening, så lad være med at skrive at du er 16 år i dit meta description. Og så væk med inline javascript og css imo :) 

Og så ved jeg ikke på baggrund af din alder om du har sommerferie, men gå i seng tidligt . eksempelvis nu og så stå tidligt op og være klar til at arbejde hver dag kl.8 evt. Du når så mange mange mange gange meget mere hvis du mental er indstillet på at sidde og arbejde fra f.eks. 8 til 17 og ikke lave noget andet overhovedet. Hvis du har en bærbar så evt sæt dig i stuen eller udenfor hvis vejret er til det så du ikke føler dig så hjemlig ved at sidde på dit eget værelse... ikke sikkert det virker for dig, blot mine egne erfaringer. 

Skal heldigvis snart i lokaler personligt, bliver virkelig lækkert. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59

Matias Korn - matiaskorn.dk:

Du er programmør som mange andre og evt. så kunne det være du skulle investere i et design af en grafikker, så du kan have en hjemmeside som ikke skræmmer folk. (kontakt mig hvis du gerne vil have kontakt info til en billig og professionel grafiker) 

Evt opret en blog hvor du skriver om apps og ikke så meget programmerings mæssigt, men måske ramme det bredere audience ved at skrive med en markedsførings indgangsvinkel til app udvikling og evt lave guides og hjælpe folk, fordi så fremstår du også kompetent for dit netværk hvis du er ude med følehornene og hjælpe folk og give folk en grund til at huske dig. En blog med MASSER af indlæg vil også hjælpe rigtig meget på SEO.

Evt købe en AMINO PLUS(se her amino^^) konto og udfyld alt hvad du kan på amino og skrive unikke tekster alle de steder hvor du skriver noget, så du undgår og bliver out rangeret af amino.dk domænet hvilket du højst sandsynligvis vil blive.

Du skriver på dit hjemmeside at du er blandt andet en frontend udvikler som kan html, css og javascript. Måske skulle du benytte html5, css3, ajax og json på din hjemmeside og give folk et fedt indtryk af hjemmesiden når de kommer ind.

Og hvis du besvarer mig med et svar om at du er mest til backend udvikling såsom OOP udvikling osv, så skal du evt. måske målrette dig selv lidt mere og gøre det evt tilbyde dig som konsulent på en uni måde ved at tilbyde kommunikation med websites og apps fra en samlet "central" evt. komme ind på at du tilbyder udvikling af webservices osv osv. 

Blot en masse idé'er.. du skal give kunderne en grund til at vælge dig fremfor din konkurrent som har arbejdet i faget i mange år, hvis du forstår mig. Husk ikke altid skal du vælge den billigste, for hvis du tilbyder dig selv for billigt, så både kan det fremstå som om du er ukompetent og derudover så syntes jeg ihvertfald selv at det er en kæmpe demotiverende faktor og arbejde alt for billigt.

Efter min mening, så lad være med at skrive at du er 16 år i dit meta description. Og så væk med inline javascript og css imo :) 

Og så ved jeg ikke på baggrund af din alder om du har sommerferie, men gå i seng tidligt . eksempelvis nu og så stå tidligt op og være klar til at arbejde hver dag kl.8 evt. Du når så mange mange mange gange meget mere hvis du mental er indstillet på at sidde og arbejde fra f.eks. 8 til 17 og ikke lave noget andet overhovedet. Hvis du har en bærbar så evt sæt dig i stuen eller udenfor hvis vejret er til det så du ikke føler dig så hjemlig ved at sidde på dit eget værelse... ikke sikkert det virker for dig, blot mine egne erfaringer. 

Skal heldigvis snart i lokaler personligt, bliver virkelig lækkert. :)

Hold da op et langt svar. Det siger jeg da tak for. Jeg vil da straks gå igang med at rette på nogle ting og sager på min website, som jeg går ud fra at du har set, nu når du nævner mine meta'er. Jeg er pt. bedst indenfor apps, så det vil jeg da forsøge at promovere bedre.

Matias Korn - matiaskorn.dk:
Du er programmør som mange andre og evt. så kunne det være du skulle investere i et design af en grafikker, så du kan have en hjemmeside som ikke skræmmer folk. (kontakt mig hvis du gerne vil have kontakt info til en billig og professionel grafiker) 

Siger du at min side skræmmer folk væk? Hvorfor det? Jeg har ikke rigtig råd til særlig mange investeringer, så vil gerne være lidt besparende og selv ændre hvad der nu end skal til. 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:10

Hej Niclas,

Godt at se, at du springer ud i det. :)

Som jeg forstod på dig, sidst vi mødtes, kan du også udvikle apps.

Nu er du jo lokal, så jeg vil foreslå dig, at du kigger forbi mig i Hadsten.

Så kan vi tage os en snak om muligheder for netværk lokalt i Favrskov.

Og måske introducere dig for det lokale iværksættercenter, hvor du kan få endnu mere rådgivning om at komme ud over kanten.

Favrskov byder på en masse muligheder, og masser af gode kunder.

Som sagt kig forbi..  Giv mig et kald. Så finder vi et tidspunkt at mødes. :)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:22

Troels Kjems:

Hej Niclas.

Start med at forære din hjælp væk.

Når du har fået tilpas mange fans på den konto, så begynder du at tage en plovmand for at hjælpe - også selvom du må knokle i 10, 15 eller 20 timer før kunden er helt tilfreds.

Du får opbygget erfaring, begår nogle fejl, lærer af dem og bliver i det hele taget skarpere til at løse opgaverne.

På et tidspunkt har dit gode gratis arbejde givet dig så tilpas mange fans og gode referencer, at du kan begynde at tage ordentlige penge for arbejdet.

Hvis du fortsætter med at levere kvalitet, og altid sørger for at holde kunderne glade (næsten uanset hvor urimelige de er), så kommer de næste kunder af sig selv.

Dine bedste sælgere er glade kunder!

Ja, den der kender jeg. Før jeg stiftede virksomhed lavede jeg noget frivilligt arbejde hos DSU og Cyberhus og nu er jeg så begyndt at få penge for det. Jeg har allerede en masse erfaring og jeg kan linke til en tidligere tilfreds (betalende) kunde og en jeg arbejder med lige nu, som godt nok har måtte pause projektet lidt af personlige årsager (og nej, det er ikke grundet økonomiske problemer).

Mit store problem er bare at få folk til at se mig. Jeg er jo lidt på udebane, da jeg ikke har en uddannelse at prale med endnu.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:16
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)