Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sælge kopivarer til Danskere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har en diskution med en kammerat som jeg håber i kan hjælpe med.

Må man sælge kopivarer som sko, tasker, ure, whatever til Danskere hvis man har et udenlandsk firma ?

Er der nogle specielle regler hvis man må sælge til danskere ?

Mvh
Mogens

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Svaret er nej...

Den eneste måde, hvorpå danskere kan købe "lovlige" kopivarer, er hvis de tager dem med hjem fra en ferie. Dvs de skal købe varerne fysisk på ferien. Men der er også en begrænsning der...

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:05

Som udgangspunkt nej, jeg ville holde mig fra det.

Men det afholder selvfølgelig ikke kinesiske virksomheder fra at prøve.. Nuvel, jeg tror ikke, at det her er et forum, hvor du kan søge hjælp til den slags. 

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:33

Er ret sikker på man som dansker godt må købe såkaldte "Replika". Mener der er en speciel lovgivning i England der gør at hvis man skriver Replika bagefter sin kopivarer må den godt sælges i landet og udenfor landet, DOG må der ikke markedsføres direkte til det danske marked.

Er dog ikke sikker. Nogen der kan be- eller afkræfte? 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 01:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JRgrind:
Er ret sikker på man som dansker godt må købe såkaldte "Replika". Mener der er en speciel lovgivning i England der gør at hvis man skriver Replika bagefter sin kopivarer må den godt sælges i landet og udenfor landet, DOG må der ikke markedsføres direkte til det danske marked.

Der findes ihvertfald flere engelske webshops som sælger replika designermøbler. Grunden til at man kan gøre det i England, er pga. deres mere liberale ophavsretslovgivning. Ophavsretten til fx en designerstol ophører 20 år efter at stolen er skabt, i modsætning til i DK hvor ophavsretten først ophører 70 år efter designerens DØD. Derfor kan man sælge fx Arne Jacobsen replika i England i modsætning til i Danmark.

Om der findes andre eksempler ifht. replikavarer i England, ved jeg dog ikke.

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 02:48

Jacob Widahl:
Der findes ihvertfald flere engelske webshops som sælger replika designermøbler. Grunden til at man kan gøre det i England, er pga. deres mere liberale ophavsretslovgivning. Ophavsretten til fx en designerstol ophører 20 år efter at stolen er skabt, i modsætning til i DK hvor ophavsretten først ophører 70 år efter designerens DØD. Derfor kan man sælge fx Arne Jacobsen replika i England i modsætning til i Danmark.

Ah, det er netop her jeg har set det flere gange.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:24

Du må godt købe den privat i England, men du må ikke videresælge den i Danmark, ikke engang som privatperson. Ved videresalg i DK gælder de danske ophavsregler. Der var en artikel i JP eller Politiken for ret kort tid siden, som refererede en dom, som stadsfæstede ovenstående.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:04

JRgrind:

Er dog ikke sikker. Nogen der kan be- eller afkræfte? 

Der findes ik et ja eller nej svar. For ja man må gerne efterligne møbler, og dermed "kopiere" det originale designværk efter 25 år, og så sælge det i hele EU. Men man må ik kopiere f.eks en Gucci taske og sælge den som replika. Det er ulovligt...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)