Har selv overvejet Buzztouch og Apple's Developer Program - har nogle af jer erfaringer med disse?
Når du siger apps så ved jeg ikke hvilken platform du tænker på.
Men jeg har prøvet lidt af hvert:
Android:
- Java: Det er det sprog der fungerer bedst på en Android. Men selve java kan jeg ikke lide og det er noget jeg brugte i "gamle dage".
- Titanium developer: Det er javascript som bliver kompileret til native kode. Det er nemt at skrive og man kommer hurtigt ud af starthullerne
- Xamarin Mono for Android: .NET til Android - noget jeg har haft kigget på og følger med i... men har ikke rigtigt turde kaste mig over det. Det benytter samme struktur som Java delen så mange af tingene kan man genbruge derfra.
iOS:
- XCode - Det er et nyt sprog og det orker jeg ikke at sætte mig ind i. Men det fungerer på samme måde som Java på Android.
- Titanium developer: Det er javascript som bliver kompileret til native kode. Det er nemt at skrive og man kommer hurtigt ud af starthullerne
- Xamarin MonoTouch: .NET på iPhone :) Det smukke ved det er at man kan bruge UI editorien i Xcode sammen med .NET
Nu har jeg skrevet Titanium developer 2 gange og det fungerer faktisk på den måde at meget af appen kan laves én gang og fungere på begge platforme. Derfor vil man skulle skrive mindre kode og have mere styr på det.
Der er også Windows Phone hvor man bruger .NET men det har jeg ikke haft kigget på endnu.
Hvis du ikke kan udvikling så få andre til det. Det kan være en stejl kurve at komme op ad så det er tit bedre at få andre til det. Evt kan du komme med så god beskrivelse så det er nemt at kode for dig. En ting du kan lave er en såkaldt wireframe som er skærmbilleder der i grove træk viser hvad du har i tankerne.