Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af App's - Hvilken software benytter i?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg går med en idé til en app i tankerne og har overvejet mulighederne for at lave den. 

Jeg kan jo vælge at få andre til at gøre det eller selv gå i krig med et udviklingsprogram.

Derfor vil jeg gerne høre om nogle af jer har prøvet at udvikle en app, og i så fald, hvilket program brugte i?

Har selv overvejet Buzztouch og Apple's Developer Program - har nogle af jer erfaringer med disse?

På forhånd tak

Martin

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 21:11

Hvis det er til iOS, tror jeg bare, det er xcode (uden at vide specielt meget om det). Det kan hentes på Mac App Store.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin D. Jørgensen:
Har selv overvejet Buzztouch og Apple's Developer Program - har nogle af jer erfaringer med disse?

Når du siger apps så ved jeg ikke hvilken platform du tænker på.

Men jeg har prøvet lidt af hvert:

Android:
- Java: Det er det sprog der fungerer bedst på en Android. Men selve java kan jeg ikke lide og det er noget jeg brugte i "gamle dage".
- Titanium developer: Det er javascript som bliver kompileret til native kode. Det er nemt at skrive og man kommer hurtigt ud af starthullerne
- Xamarin Mono for Android: .NET til Android - noget jeg har haft kigget på og følger med i... men har ikke rigtigt turde kaste mig over det. Det benytter samme struktur som Java delen så mange af tingene kan man genbruge derfra. 

iOS:
- XCode - Det er et nyt sprog og det orker jeg ikke at sætte mig ind i. Men det fungerer på samme måde som Java på Android. 
- Titanium developer: Det er javascript som bliver kompileret til native kode. Det er nemt at skrive og man kommer hurtigt ud af starthullerne
- Xamarin MonoTouch: .NET på iPhone :) Det smukke ved det er at man kan bruge UI editorien i Xcode sammen med .NET 

Nu har jeg skrevet Titanium developer 2 gange og det fungerer faktisk på den måde at meget af appen kan laves én gang og fungere på begge platforme. Derfor vil man skulle skrive mindre kode og have mere styr på det.

Der er også Windows Phone hvor man bruger .NET men det har jeg ikke haft kigget på endnu.

Hvis du ikke kan udvikling så få andre til det. Det kan være en stejl kurve at komme op ad så det er tit bedre at få andre til det. Evt kan du komme med så god beskrivelse så det er nemt at kode for dig. En ting du kan lave er en såkaldt wireframe som er skærmbilleder der i grove træk viser hvad du har i tankerne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Randers
Tilmeldt 17. Apr 12
Skrevet kl. 21:34

Tak for dit svar

Niels Henriksen:
Nu har jeg skrevet Titanium developer 2 gange og det fungerer faktisk på den måde at meget af appen kan laves én gang og fungere på begge platforme. Derfor vil man skulle skrive mindre kode og have mere styr på det.

Hvilken type Apps har du lavet i dette program og hvordan har du lært at bruge det (tidligere erfaring eller medfølger der hjælp?)

Niels Henriksen:
Hvis du ikke kan udvikling så få andre til det. Det kan være en stejl kurve at komme op ad så det er tit bedre at få andre til det.

Jeg har overvejet dette, men uden at have lavet en konkret henvendelse med en beskrivelse af min ide til en udvikler er det meget svært at regne en cirka pris ud. Ved du noget om hvordan man kan komme med et kvalificeret gæt eller er man nød til at henvende sig hos en udvikler? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:51

Martin D. Jørgensen:
Hvilken type Apps har du lavet i dette program og hvordan har du lært at bruge det (tidligere erfaring eller medfølger der hjælp?)

De har en demo app som man kan kigge i. Den indeholder alle funktionerne. Jeg har endnu ikke fået udgivet nogle apps men har en 3 stykker liggende i udvikling.

Martin D. Jørgensen:

Niels Henriksen:
Hvis du ikke kan udvikling så få andre til det. Det kan være en stejl kurve at komme op ad så det er tit bedre at få andre til det.

Jeg har overvejet dette, men uden at have lavet en konkret henvendelse med en beskrivelse af min ide til en udvikler er det meget svært at regne en cirka pris ud. Ved du noget om hvordan man kan komme med et kvalificeret gæt eller er man nød til at henvende sig hos en udvikler? 

Prisen regnes meget nemt ud: antal timer * timepris :) - ej... det er svært at sige noget om en pris og hvis du ikke har en beskrivelse klar så bliver det kun et slag på tasken. Men når du finder en udvikler så vær opmærksom på hvordan han kigger på din ide. Hvis han bare siger "ja... ja ... ja... ja" så skrot ham... Hvis han derimod spørger ind til nogle ting og kommer med ideer du ikke har haft tænkt på så slå klørerne i ham.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Randers
Tilmeldt 17. Apr 12
Skrevet kl. 21:54

Ved du noget om, om sådanne professionelle app-udviklere benytter programmer som dem du og jeg har nævnt eller bruger de noget mere avanceret? Jeg tænker på om de ville kunne lave et bedre produkt end jeg selv ville kunne.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:02

Martin D. Jørgensen:
Ved du noget om, om sådanne professionelle app-udviklere benytter programmer som dem du og jeg har nævnt eller bruger de noget mere avanceret?

Nogle koder i native kode (dvs. kode som er beregnet til platformen) og andre bruger de teknologier som jeg nævner. Ved normale apps (ikke spil) er de angivne teknologier fine nok. Det er først når vi er over i spil at det er nok bedst at bruge native kode.

Martin D. Jørgensen:
Jeg tænker på om de ville kunne lave et bedre produkt end jeg selv ville kunne.

Hvis du ikke har prøvet at programmere før så ja.... men hvis du har mange års erfaring i programmering så kan du sikkert lave en god app.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:05

Martin D. Jørgensen:
Jeg tænker på om de ville kunne lave et bedre produkt end jeg selv ville kunne.

Det er ikke et program, der laver en app. Det er et menneske - programmet er et redskab. Apple's xCode er i hvert fald anvendt professionelt.

Det ville være mærkeligt, hvis du som nybegynder kunne starte ud med at udvikle på højde med professionelle. Hvis du derimod bruger laaaang tid på det, kan det godt ske, du kan nå deres niveau. Men det afhænger i høj grad af kompleksiteten. Hvis du skal have lavet det nye Angry Birds eller lign., er der meget sparet ved at vælge proffer. Det lærer du ikke på en dag, eller en uge eller... - det tager tid. Hvis du derimod skal have en app udelukkende med at par siders tekst, kan du nok selv lave det relativt hurtigt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)