Hejsa gæve Aminoer! Jeg står overfor at skulle ansætte en studerende, til at tage sig af nogle af opgaverne i firmaet. Da jeg ønsker at fastholde medarbejderen over et lang stykke tid, har jeg derfor planer om at være meget fleksibel ift. arbejdstid, således at vedkommende kan få jobbet til at spille sammen med sin uddannelse. I den ideelle verden (set fra mit perspektiv) ville det være sådan, jeg aftaler med vedkommende at han/hun arbejder X-antal timer ugentligt, og så ellers selv bestemmer hvornår vedkommende arbejder den enkelte uge, samt fordelingen mellem arbejde her på kontoret samt hjemmearbejde. Overarbejde på eget initiativ er til normal timeløn, hvorimod overarbejde ifm. messer og lignende vil medføre en bonus. Medarbejderen får sig en god timeløn for at kompensere for et hav af tillæg som personen ellers ville skulle få, og jeg slipper for et bureaukratisk helvede uden lige... Efter hvad jeg kan se, hænger verdenen dog ikke sådan sammen. Der vil jo nok opstå et problem ift. sygdom (da der jo ikke er nogle faste arbejdsdage), samt helligdage. Så hvordan kommer jeg tættest på "ønskeløsningen", uden at bryde en masse regler? Er det eksempelvis tilladt at lade personen arbejde fast én dag om ugen x-antal timer, og så lade medarbejderen udføre fast overarbejde når det passer vedkommende bedst? Eller kan man lave en ugeplan eksempelvis hver 14 dag, som man så arbejder ud fra? Måske noget helt tredje? 1000 tak for hjælpen! / Emil |
Jeg vil være så fræk at sparke lidt til tråden - et svar ville være rigtig lækkert!