Start af ny virksomhed med nyt navn
Tilmeldt 9. Jul 12
porup
Skrevet
09-07-2012 kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej
Jeg er med en kammerat ejer af et I/S selskab , og vi overvejer nu at starte et nyt firma.
Mit spørgsmål er om man kan have to firmaer/to firmanavne under samme cvr nr. Så det kun er nødvendigt at lave og indberette et regnskab .
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
09-07-2012 kl. 15:33
Svar
Ja, du kan godt oprette binavne til et i/s.
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
09-07-2012 kl. 16:00
Svar
Svar
Tilmeldt 9. Jul 12
porup
Skrevet
09-07-2012 kl. 16:04
Svar
Mange tak.
Ved du hvor jeg kan læse mere om det, og hvordan det gøres.
Jeg har hørt at det kun er a/s og aps , der kan oprette binavne. Er det forkert
Svar
Tilmeldt 9. Jul 12
porup
Skrevet
09-07-2012 kl. 16:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Ifølge det svar du henviser til her, forstår jeg det som at man ikke kan registrere binavne i et I/S selskab .
Er det rigtigt forstået?
Svar
Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Er der behov for en selvstændig virksomhed til at varetage det i skal oprette?
I realiteten kan i jo lave et product brand og lave en tilhørende driftskonto der administrerer den 'varegruppe'.
Det vil således ikke være et firmanavn, men et brand lanceret 'under' jeres eksisterende I/S.
På den måde kan i styre det med samme CVR-nummer , uden at gå ind i registreringer af navn mv.
Svar
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Tilmeldt 9. Jul 12
porup
Skrevet
09-07-2012 kl. 17:44
Svar
Begge firmaer er firmaer hvor vi tilbyder en service. Dvs. vi har ikke noget fysisk produkt.
Grunde til at vi gerne vil oprette et nyt firma/ nyt binavn er fordi at vores nuværende firmanavn ikke passer til vores nye forretningskoncept. At bruge samme firmanavn til det nye forretningskoncept ville være misvisende, og derfor overvejer vi at oprette et binavn, hvis man må det.
Den nemme løsning på dette problem ville selvfølgelig være at oprette endnu et firma, men det ville da være rarest, at køre det hele under et cvr nr.
Svar