Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pick and pack - pris pr. pakke!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle lagerhoteller derude!

Til februar næste år vil min partner og jeg gerne overlade opbevaringen, pakningen og forsendelsen af vores varer til et pick-and-pack-lager.

I dén forbindelse vil jeg gerne bede om en pakkepris inkl. det hele: 

- modtagelse af varer

- opbevaring

- plukning

- pakning

- forsendelse

Jeg ved at det er meget svært at give sådan en overslagspris, da priserne er meget indviduelle.

her er lidt facts om de ordre vi skal have pakket:

Varerne: Bløde, duftende tæpper/bamser/nakkevarmere.

Antal varenumre pr. pakke: 1 - 3

Volumenvægt pr. pakke: Under 10 kg.

Pakker der skal sendes pr. måned: meget svingende, da vores varer er sæsonprægede. Ikke flere end 200.

Jeg ønsker IKKE en fuld prisliste hvor der er angivet hver enkelt lille handling (2 kr. for dit 3 kr. for dat)

Vi har brug for en mere fast og simpel prisberegning.

På forhånd tak :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Prøv at kontakte Mette@mammashop.se

Hun driver et lager i Malmø og har særdels gode priser!
Kontrakterne er individuelle, går jeg ud fra, så kan ikke afsløre de priser jeg betaler.

Men der betales som udgangspunkt for ting som:
Opbevaring (Palleplads eller pr hyldemeter)
Pakning + Evt tilkøb
Fragt + Evt tilkøb
Emballage
Evt. forsikring
Timepris (Eksempelvis ved varemodtagelse, optælling m.v.)

Servicen bliver, når man regner efter, betalt af besparelsen på fragt! Utroligt, men sandt! Det er billigere for os, at sende varer fra Sverige til Danmark, end det er fra Danmark til Danmark.

Du skal dog, hvis du vælger et lagerhotel i Sverige, være opmærksom på, at hvis du køber varer ind i Danmark, skal de jo fragtes til Sverige.

Ved dog ikke hvordan din besparelse vil se ud, når du sender små pakker. Vi sender jo altid pakker afsted på 10-20 kg. Du betaler dog for volumen og ikke direkte for vægten af pakken.

Fik et tilbud af et firma i Danmark. Og regner man det sammen, ville prisen cirka være:
Pakning, alt inkl: 45 kroner
Derudover leje: Palleplads: 40 - Hyldemeter: 25

Men priserne er meget individuelle!

Og du er nødt til at se priser, der er meget detaljerede, for det kan betyde meget for dig!

Nogle steder er der kun ét varenummer inkluderet i prisen for pluk/pak, og der betales pr ekstra varenummer der skal pakkes i samme pakke.
Andre steder er det ubegrænset.

Nogle steder betaler du ikke leje af plads.

Nogle steder betaler du for små ydelser, som er inkluderet andre steder.

Det kan alt sammen have stor betydning for dig, alt efter hvilke varer, og hvor mange, du sælger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33

Tusind tak for al din info.

Men som beskrevet tidligere er jeg ikke interesseret i delpriserne. 

Jeg vil hellere betale lidt mere pr. pakke end at skulle jonglere med de mange tal i mit regnskab. Så hellere faste priser man kan regne med.

Jeg er dog rigtig glad for dit tip med at søge lagerhoteller i Sverige. Det skal helt klart undersøges :)

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 17:53
Jamen du kommer jo ikke til at bogfører flere tal, fordi dit lagerhotel udspecificere hvad de sælger?

Ofte får du én faktura hver månede - og den bogfører du.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03

Ja, men at prisen afhænger af hvor mange vareleverancer de får, hvor mange m2 de fylder etc. etc. er for mange variabler i min verden. Jeg har ærlig talt ikke lyst til at diskutere for og imod mht. delpriser vs. fast pakkepris. Jeg har taget mit valg og søger derfor kun efter det sidstnævnte.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 18:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Christina Handt:

Ja, men at prisen afhænger af hvor mange vareleverancer de får, hvor mange m2 de fylder etc. etc. er for mange variabler i min verden. Jeg har ærlig talt ikke lyst til at diskutere for og imod mht. delpriser vs. fast pakkepris. Jeg har taget mit valg og søger derfor kun efter det sidstnævnte.

Du må meget undskylde, men jeg prøvede blot at hjælpe dig. Bare husk på, at hver en krone tæller!

Prøv dog alligevel at overveje dette regnestykke:

10 kroner for meget pr pakke, fordi du ønsker en fast pris, fremfor kun at betale for det du får.
200 pakker pr md!

24.000 kroner pr år! Tænk! 24.000 kroner om året, som du smider lige ud af vinduet, fordi du gerne vil undgå at skulle kigge på et tilbud der er delt op i egentlige omkostninger?

Regn selv videre på det, hvis du nu får rigtig godt gang i butikken og du får flere kunder end forventet?

Min mening er, at det er direkte åndsvagt at spilde mange tusinde om året, fordi man ikke "orker" at tage stilling til et tilbud som er penslet ud!

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 20:37

Hej Christina,

Hvad er din mail? Jeg har undersøgt det nogle gange, så jeg kan jo lige sende dig nogle af de priser jeg har fået. Det er priser uden særlig meget "arbejde". Dvs. ikke noget personligt møde, hvor priserne er nærmere forhandlet.

Mvh

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Tusind tak :) Min mail er rayek@sol.dk

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Christina Handt >

Din sure PM til mig, var unødvendig!

Jeg er jo ikke ude på at "pisse dig af", som du siger jeg gør. Jeg ville blot hjælpe.

Amino er et sted for iværksættere der vil hjælpe og støtte hinanden. Her deles erfaringer, gives råd og her debatteres.

Når jeg ser en "fellow" Amino, som dig, hvor jeg frygter at du måske griber noget forkert an, så vil jeg da ikke bare ignorere det.

I min verden er et beløb på 15-25.000 mange penge at spilde, hvis det kan undgås.

Så selvom du har gjort det tydeligt at du godt vil betale mere, så vil jeg altså stadig gerne forsøge at sætte tingene i perspektiv. Ikke fordi jeg vil irriterer dig - Men fordi der måske var et par aspekter du ikke havde overvejet.

Jeg ville faktisk også gerne have tilbudt dig at se på de priser du havde fået, og regne en forventet gennemsnitspris ud for dig - For jeg fornemmer at du egentlig bare gerne vil kunne have noget at gå ud fra, så du kan overskue omkostningen pr pakke og dermed få en idé om avancerne.

Det var derfor jeg gerne ville "overbevise" dig om at det vat dumt at afkræve en fastpris uden variabler, fra dem du får tilbud fra.

Jeg ville hjælpe - Sådan som jeg også er blevet hjulpet af andre. I det år jeg har brugt pluk og pak, har jeg hjulpet 7-8 andre igang i både DK og Tyskland. Har set mange tilbud. Så jeg ved jo lidt om det jeg taler om.

I en debat skal der være plads til debat. Ville være ærgeligt hvis Amino blev et sted hvor ingen gav gode råd (både opfordret og uopfordret). Så selvom du, som du da i den grad også gør opmærksom på i din PM, kun bad om tilbud, så skal der også være plads til at komme med input.

Du kan jo vælge at overse mit input. Det er en fri verden. Og du må hente tilbud som du vil og betale hvad du ønsker.

Men andre ser også debatten. Og måske DE kan bruge mine råd til noget konstruktivt.

Er trist over din PM - Men jeg skal nok undlade at forsøge at hjælpe dig en anden gang. Tror du har misforstået hvad Amino går ud på.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)