Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mad i forbindelse med arbejde ude

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et firma med kontor i hjemmet. Jeg er dog ofte ude ved kunderne, da meget af mit arbejde foregår hos dem.

Et eksempel på en typisk dag:

Jeg møder op hos kunden kl. 16 og arbejder måske der indtil kl. 21. Jeg holder en pause kl. 18, hvor jeg finder en sandwich eller lignende at spise ude i byen. Hvordan skal jeg behandle denne i mit regnskab? Er der fradrag for moms? og kan jeg trække den fra i mit regnskab (skattefradrag). Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed

Med venlig hilsen

Lennart

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19

fortæring i byen giver kun 25% moms fradrag - men jeg ville da også mene, at du ville blive skattepligtig af et sådan personale gode når det er en helt regelmæssig ting - og så er der jo 0 fordel. Sådan ville det i alle fald være for en normal ansat i alle fald. Jeg ville ikke rode med det i en enkeltmandsvirksomhed - smør dig en madpakkeSmile

Jeg lytter gerne hvis erfarne folk ved bedre.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:28

Kunne selvfølgelig godt smøre en madpakke - ofte ved jeg dog ikke, hvor langt tid arbejdet tager. Det er hvis det trækker ud, at jeg henter mad. Jeg synes dog at have hørt, at der skulle være fradrag for sådan en omkostning :S

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:14

Hej Lennart,

Du kan ikke fradrage fast bespisning (frokost/aftensmad) midt på din arbejdsdag - især ikke, når der kun er tale om en arbejdsdag på 5 timer.

Som Cookie nævner, så bør du medbringe en madpakke hjemmefra, eller selv betale for din mad privat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)