Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp hjemmeside hacket :(

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 06:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Toxvig:
TAC checker er den der tjekker for spam links ikke?:)

TAC kan tjekke for krypteret kode. Krypteret kode kan gemme på spamlinks, men også bagdøre for hackere og kald af eksterne script på sites, du ikke har kontrol over. :)

Den advarsel, du har oplevet fra din Google Chrome browser, er Googles advarsel om, at der er fundet skadelig kode på sitet.

Kasper Toxvig:
Men jeg har da til gengæld lært at blive bedre til at tage backup, og måske installere et sikkerheds plugin.

Ja, tager man ikke backup af sin egen hjemmeside, er man selv lidt skyld i udfordringernes størrelse, når der skal reetableres efter skaden fra et hackerangreb eller en simpel defacing.

Kasper Toxvig:
Hvem var det der havde hacket jeres sider? Spørger bare fordi en af mine venners sider lige er blevet hacked her til aften, og der var index.php blevet ændret til et "hacked by..."

Ingen grund til at nævne dem ved navn. Det gør bare, at de idioter får glæden af at få deres navn nævnt. De har sikkert Google Alert sat op på deres navn. :)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 06:24

Vinge:

Mit website USBStikket.dk har også lige været hacked, det var også fra meebox. Jeg hentede bare backup fra dagen før. så kørte det igen. Og ændrede alle passwords

Hvis du kun har hentet oprindelige filer og på den måde reetableret de overskrevne filer, vil du ikke automatisk have fjernet de "ekstra" filer, der måtte være smidt på dit site.

Du risikerer, at hackernes "visitkort" og scriptfiler stadig ligger på sitet, og at de derfor kan deface eller på anden måde overtage dit site igen, når som helst de har lyst til det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 06:33

www.kk.dk:

xxxxxxx skift hosting udbyder i dag

Det er selvfølgelig surt, når der opstår huller i et populært webhotels sikkerhed.

De er ikke de eneste danske hostingudbydere, som er blevet kompromitteret indenfor den seneste måned.

Defacing og andre former for hacking sker hele tiden.

Men det giver efter min mening udbyderen en mulighed for at vise, hvor alvorligt de tager IT-sikkerhed, og om de evner at lukke sikkerhedshullerne, som bliver fundet. Får de hurtigt lukket hullerne og proaktivt håndterer sagen, eller er deres holdning bare, at det er kundernes eget problem... Ja, det er vel en af de steder, man som hostingudbyder kan udmærke sig fra mængden. :)

Dbh. John

Find mig på LinkedIn

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:08
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvor er meebox i denne tråd? Man skulle tro de har ansat John som support medarbejder Surprise
jeg mener hvis de virkelig er skyld i at flere at deres kunder er ramt burde de gøre mere for at løse det,

Heldigvis har jeg hostet et anden sted nu i 4 år og har 7-9-13 ikke været ramt af dette endnu.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DesignYOU:
Hvor er meebox i denne tråd? Man skulle tro de har ansat John som support medarbejder Surprise

John er en Amino-bruger der hjælper andre Amino-brugere.

Amino.dk er ikke support-forum for Meebox eller andre virksomheder. Hvis kunder forventer svar fra deres leverandør, så skal de benytte de support-kanaler som leverandøren stiller til rådighed.

Det er ikke rimeligt overfor leverandøren, at forvente svar i et offentligt forum - og det er ikke rimeligt overfor Amino at bruge det til leverandørspecifik support :-)

Hvis mine kunder vælger at skrive et indlæg, om problemer hos os, i et offentligt forum, så skal de ikke forvente svar i samme forum. De vil få svar via vores eget support-forum, alt andet vil være helt skørt. Og så skal de være heldige at vi opdager de har skrevet i forummet, det smarteste er at skrive direkte til leverandøren.

Det er helt fint med debatter som denne tråd, men det er ikke fair at forvente/forlange at leverandøren automatisk deltager.

God søndag
/Brian 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:44

Brian Reinhold Jensen:
John er en Amino-bruger der hjælper andre Amino-brugere.

Og det gør han bare skide godt Yes

Brian Reinhold Jensen:
Det er helt fint med debatter som denne tråd, men det er ikke fair at forvente/forlange at leverandøren automatisk deltager.

Helt enig, men syntes bare jeg ser lidt mange tråde med nævnte virksomhed, hvilket tyder på de nok ikke lige infomere deres kunder på anden vis!

/allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 09:55

Jeg har selv lige været ude for samme hack på nogle få af mine sites. En bekendt fik hele sit webhotel hacket. Det beviser bare at man skal sørge for at holde sine temaer, plugins og Wordpress kernen opdateret!

Allerede igår havde jeg endnu en hacket kunde - fenriserhverv.dk - som heldigvis kom op og køre kort tid efter. 

 iPhone 6

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heine:
Jeg har selv lige været ude for samme hack på nogle få af mine sites. En bekendt fik hele sit webhotel hacket. Det beviser bare at man skal sørge for at holde sine temaer, plugins og Wordpress kernen opdateret!

Når hele webhoteller kompromitteres, selv om alle installationer af WP og andre CMS-systemer og plugins er fuldt opdateret, og når infektionen sker øjeblikkeligt på tværs af hele hoteller uanset platform, så vil nogle begynde at se i retning af sikkerheden for udbyderen.

Hvis det så konstateres, at flere kunder på samme server uafhængigt af hinanden får defaced deres websites på samme tid af samme hackergruppe, så vil nogle igen overveje, om årsagen til sikkerhedsbristen kun kan ligge i manglende opdatering af kundernes sites og plugins.

Dbh. John

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Lad mig lige gi jer alle et super godt svar    -  En ting jeg ikke forstå eller måske 2 ting

1  hvorfor vælge en hosting udbyder som kun koster 10 DKK per mdr.

2  Hvorfor overhovedet vælge  en lille lokal  hosting udbyder -   en seriøs virksomhed ville heller ikke vælge en lille lokal udbyder

3  jeg tænker i må bruge 1 click install fra cpanel til at installer jeres wp. og det er måske ikke helt up to date - og er super nem og hacke  

4  Nu ved i hvorfor jeg aldrig selv ville bruge en et open cms  det er så nemt og hacke ca 10 min.  så har man admin adgang til wp  -   derfor lav selv dit html / php.

5   hvis det var mig vil jeg nok hoste hos TDC Hosting / så tror jeg ikke du bliver hacket - har selv været der i mere end 10 år og er aldrig blevt hacket   -  vælge nu en god udbyder og ikke en lille lokal udbyder  til alle jeres Super vigtig DATA 

med venlig hilsen din hacker

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

www.kk.dk:
med venlig hilsen din hacker

Nikolas, vær nu rar ikke at spolere tråden. Skype-Smile
Dette er ikke en debat om valg af platform eller udbyder.

Find mig på LinkedIn

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)