Tag kontakt til hostinudbyderens support via dit kontrolpanel og opret en support ticket.
Hosting udbyderen, Meebox.net kan hjælpe dig med at skanne sitet for infektion.
Du kan reetablere sitet fra din backup via kontrolpanelet eller FTP.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Du er ikke den eneste. Måske det er et problem fra meebox's side, siden samme hackergruppe kom ind på mit site.
Jeg kontaktede deres support, som ovenstående svar anbefaler. Dog fik jeg ikke nogen "scanning efter infektioner" e.lign. Jeg fik derimod at vide, at jeg måtte gå den besværede vej og tjekke aller filer på FTP'en efter ting, der ikke burde være der. Ellers tilbød han en nulstilling af siden - ja tak..
Der har været flere angreb på webhoteller, hvor det er lykkedes de angribende at uploade scripts og filer til alle domæner i samme webhotel.
Hvis du har et Wordpress site, vil jeg anbefale dig at installere og opsætte plugin'et "Better WP Security".
Med det kan du foretage en række forbedringer af sikkerheden, sikkerhedskopiere databasen og monitorere ændringer på sitet.
Men mon ikke hostingudbyderen tager sikkerhedshullet seriøst og igangsætter en undersøgelse af mulige årsager og udbedringer.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Du er ikke den eneste. Måske det er et problem fra meebox's side, siden samme hackergruppe kom ind på mit site.
Jeg kontaktede deres support, som ovenstående svar anbefaler. Dog fik jeg ikke nogen "scanning efter infektioner" e.lign. Jeg fik derimod at vide, at jeg måtte gå den besværede vej og tjekke aller filer på FTP'en efter ting, der ikke burde være der. Ellers tilbød han en nulstilling af siden - ja tak..
Hej Jeppe,
Nogle af Meebox's webhoteller kan skannes fra deres nye Cpanel kontrolpanel. Ikke dem alle sammen men nogle af dem.
Hvis dit cpanel har antivirus skanner integreret, ser det sådan ud i panelet:
Hvis ikke:
Håber du har en backup af sitet.
Er det en almindelig deface, kan du normalt udskifte filerne index.htm, index.php, .htaccess og wp-config.php.
Men der vil ofte ligge flere andre filer eller sider, som hackerne bruger som en slags "trofæ-sider", som de kan kalde fra de forums, som de bruger til at hævde deres "sejre".
Dbh. John
Mange tak for det gode svar! Jeg havde virus scanner funktionen - den fandt dog ikke noget.
Fik ikke gjort historien færdig, da jeg egentlig blot ville ud med min frustration over meebox support. Men jeg fik fjernet deres index-fil og skiftede efterfølgende tema til siden. Jeg har ikke stødt på nogle trofæ-sider, så nu må vi se :-)