Jamen du må egentlig gerne fyre løs, med hvad du selv synes der er interessant at sige om uddannelsen.
Jeg kan fortælle, at det jeg frygter lidt, er at fokus ligger for meget på regnskab, statistik og lignende. Kernen i det jeg vil beskæftige mig med, er innovation, produktudvikling og iværksætteri.
Der er en smule regnskab og statistik og så er der en række andre introducerende ingeniørfag. Det var og er ikke min største interesse, men det giver et godt indblik hvis du ønsker senere at beskæftige dig med (fysisk) produktudvikling. Du skal huske at det ér et ingeniørstudie så du slipper ikke for de tekniske fag.
Jeg har dog aldrig fortrudt mit valg af BDE på trods af ovenstående fag. Der findes simpelthen ikke en mere iværksætterorienteret uddannelse end BDE. På min årgang var vi 9 som startede som selvstændige efterfølgende. Der var mange ildsjæle og et rigtig godt samarbejde. Og idet jeg samtidig startede virksomhed tror jeg at jeg til tider lærte mere uden for studiet end med studiet. Men studiemiljøet satte jo rammerne for dette.
Samtidig var der også rigtig mange (for mig) relevante og spændende fag som fx markedsføring, strategi, ledelse, personlig udvikling, ideudvikling, forretningsudvikling osv.
Jeg arbejder i dag ofte sammen med BDE'ere og CBS'ere; og vi er blevet enige om at: CBS'ere kan fortælle dig hvordan du teoretisk set skal gøre, BDE'ere gør det bare. Det er måske lidt overdrevet generalisering :)
Jeg tror uddannelsen er lavet lidt om siden, så jeg vil ikke nødvendigvis tage mine ord for gode vare. Prøv at snak med en yngre årgang (jeg var færdig i 08).
Men hvad ønsker du for din fremtid og hvilke andre studier overvejer du?