Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du uddannet BDE'er, eller Markedsføringsøkonom på iværksætterlinjen?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

- Så vil jeg meget gerne høre fra dig.

Jeg har søgt ind på begge, og har i første omgang prioriteret Markedsføringsøkonom højest, men er kommet lidt i tvivl om BDE'er bedre vil dække mine behov. 

DERFOR er du mere end velkommen til at skrive her i tråden, dine erfaringer med en af de 2 uddannelser. Du er også velkommen til at kontakte mig på PM.

Pfh. mange tak.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:54

Hvad er dit behov?

I min optik er markedsføringsøkonom en ligegyldig uddannelse - de har dog åbnet op for muligheden for merit til HD'en. Det kræver dog, at du tager de rette fag.

På HA'en havde vi en del markedsføringsøkonomer, der havde det utrolig svært..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

Hvad mit egentlige behov er, er ikke så vigtigt i denne tråd. Jeg vil i første omgang bare gerne høre om så mange holdninger, og erfaringer med de 2 uddannelser som muligt.

Men uddyb gerne hvorfor du synes den er ligegyldig? Men husk på, jeg snakker om den i Aarhus der har iværksætterlinjen. Hvis dit kendskab er til uddannelsen uden, er jeg ikke interesseret.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 18:34

Jeg er uddannet BDE'er og har kun været glad for det.

Du er velkommen til at skrive hvis du har nogen konkrete spørgsmål.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18

Hej Martin

Jamen du må egentlig gerne fyre løs, med hvad du selv synes der er interessant at sige om uddannelsen.

Jeg kan fortælle, at det jeg frygter lidt, er at fokus ligger for meget på regnskab, statistik og lignende. Kernen i det jeg vil beskæftige mig med, er innovation, produktudvikling og iværksætteri.

Du er også meget velkommen til at sende en PM, så kan vi snakke videre der.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 09:55

RasJe:

Jamen du må egentlig gerne fyre løs, med hvad du selv synes der er interessant at sige om uddannelsen.

Jeg kan fortælle, at det jeg frygter lidt, er at fokus ligger for meget på regnskab, statistik og lignende. Kernen i det jeg vil beskæftige mig med, er innovation, produktudvikling og iværksætteri.

Der er en smule regnskab og statistik og så er der en række andre introducerende ingeniørfag. Det var og er ikke min største interesse, men det giver et godt indblik hvis du ønsker senere at beskæftige dig med (fysisk) produktudvikling. Du skal huske at det ér et ingeniørstudie så du slipper ikke for de tekniske fag.

Jeg har dog aldrig fortrudt mit valg af BDE på trods af ovenstående fag. Der findes simpelthen ikke en mere iværksætterorienteret uddannelse end BDE. På min årgang var vi 9 som startede som selvstændige efterfølgende. Der var mange ildsjæle og et rigtig godt samarbejde. Og idet jeg samtidig startede virksomhed tror jeg at jeg til tider lærte mere uden for studiet end med studiet. Men studiemiljøet satte jo rammerne for dette.

Samtidig var der også rigtig mange (for mig) relevante og spændende fag som fx markedsføring, strategi, ledelse, personlig udvikling, ideudvikling, forretningsudvikling osv.

Jeg arbejder i dag ofte sammen med BDE'ere og CBS'ere; og vi er blevet enige om at: CBS'ere kan fortælle dig hvordan du teoretisk set skal gøre, BDE'ere gør det bare. Det er måske lidt overdrevet generalisering :)

Jeg tror uddannelsen er lavet lidt om siden, så jeg vil ikke nødvendigvis tage mine ord for gode vare. Prøv at snak med en yngre årgang (jeg var færdig i 08).

Men hvad ønsker du for din fremtid og hvilke andre studier overvejer du?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38

Tak for et dejligt langt svar Martin. Det sætter jeg stor pris på. Bliv endelig ved med det ;)

Mht. hvad jeg ønsker for min fremtid; er det at starte egen virksomhed op. Hvad virksomheden skal tjene sine penge på, er et produkt, eller service jeg selv, eller i samarbejde med andre, har udviklet fra bunden. Det at finde løsninger på problemer, og skabe produkter eller services der forbedrer noget ved verden, tænder mig. Det giver mig mening.

Martin Poulsen:
hvilke andre studier overvejer du?

Den jeg ellers også har søgt ind på, er i Markedsføringsøkonom i Aarhus, på iværksætterlinjen. Økonom klinger bare ikke særligt godt i mine ører. Desuden frygter jeg, at der er for lidt "gods" i den, da den kun er på 2 år.

Men det er ren spekulation, eftersom jeg endnu ikke har kunnet finde én, som har taget uddannelsen, jeg kan udspørge.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:52

RasJe:

Hvad mit egentlige behov er, er ikke så vigtigt i denne tråd. Jeg vil i første omgang bare gerne høre om så mange holdninger, og erfaringer med de 2 uddannelser som muligt.

Men uddyb gerne hvorfor du synes den er ligegyldig? Men husk på, jeg snakker om den i Aarhus der har iværksætterlinjen. Hvis dit kendskab er til uddannelsen uden, er jeg ikke interesseret.

Det er generelt og med tanke for, hvordan du efterfølgende står rustet ...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

Becker Consult | jacobbecker.dk:
Det er generelt og med tanke for, hvordan du efterfølgende står rustet ...

Uddyb gerne lidt mere. Hvad ville du gerne rustes til, da du valgte den uddannelse?

Hvad synes du, at du manglede efter endt uddannelse?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Ved godt det er et gammelt indlæg, men jeg er i den situation, at jeg faktisk også overvejer bde.. 
Hvilken uddannelse har du valgt dig?  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)