Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup hjemmeside / system til txt fil (Android app udvikling)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Er her det seneste halve år kastede mig ud i et nyt projekt. Jeg vil lære at lave apps til smartphones, ind til videre kun til android. Er efterhånden blevet meget god til det, og er igang med at lave en app til et festival her i Danmark. I den anledning har jeg brug, for en hjemmeside hvor man kan uploade en txt fil, som efter skal kunne vises via browseren. Kan godt være lidt svært at forklare men det skal se sådan ud. http://www.bricksite.com//User_files/e00afd426e245ac405c12d1a74f13281.txt

Så det bliver vist i browseren direkte, og man ikke skal downloade den først. Den anden vigtigt ting er at det skal være muligt at ændre i det er står der, og tilføje noget mere. Dette skal kunne ske uden der bliver skiftede URL adresse, da det er en form for WebView jeg bruger i app'en. 

Har prøvet med dropbox, skydrive, google (kan ikke huske hvad hedder), myupload.dk (kunne ikke få til at virke) 

Så hvis nogen har et forslag, eller ved hvad den form for visning hedder, der kan hjælpe mig. 

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

Du kan ikke ændre noget direkte hvis det vises som en .txt fil, du bliver nød til at lave noget html + javascript i det mindste. 

Er der nogle speciel grund til du bruger en browser? Tænker at det måske giver en bedre oplevelse at hente data fra filen ned og vise den i et native ui element i stedet?

Fra Brabrand
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:56

Meningen er at den skal bruge som en form for WebView. Altså app'en henter det den viser ned fra et link, for den vil vise det skal den, vises i browseren. Derfor er det vigtigt at filen bliver ved med at have samme link, men det skal samtiddig være muligt at ænder i den. Det kan man f.eks. gøre ved dropbox, hvor linket forbliver det sammen, men kommer desværre til at se sådan ud https://www.dropbox.com/s/vxre7fir1zqnc8l/Kommende%20tilfojelser.txt 

Leder efter en måde at gøre det på uden der komme det reklame med dropbox op. 

Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03

Jeg kan ikke redigere i dropbox linket...

Har du et webhotel kan du lave en side ala:

www.website.dk/editor.php?fil=filnavn.txt

hvor php filen så har en standard html form hvor indholdet af txt filen så bliver loadet ind, og så kan man trykke gem (eller gøre det via javascript) som så skriver til filen når den er blevet redigeret.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)