Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

branding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey

Jeg har lige læst et uddrag af "BRAND sense" af Martin Lindstrøm og han snakker meget om, at man skal appellerer til alle sanser. Jeg har fået til opgave at markedsføre og brande en virksomhed som sælger blækpatroner, og synes det er rigtig svært at appellerer til alle sanserne ved sådan et produkt. Nogle der har nogle ideer eller forslag til hvordan man brander sådan en virksomhed, så ville det være spændende at høre om!

med venlig hilsen

MMT

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:16
Du skriver "markedsføre og brande"

Heldigvis, for så ville jeg koncentrere mig om markedsføring til at begynde med.

Markedsføring er langt mere effektivt end branding, så hvorfor ikke starte med det, der giver virksomheden salg i stedet for store udgifter?

Hvis jeg skulle markedsføre blækpatroner, så ville jeg starte med at forklare og dokumentere, hvorfor mine blækpatroner er bedre/billigere end konkurenternes, for det er stort set det eneste, der interesserer folk.

Herefter er det "peace of cake" at sælge blækpatronerne

Når du så har fundet formlen, der virker bedst, SÅ kan du brande DEN.
mvh, Christian

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 10:10
Som udgangspunkt kan du jo appellere til synssansen. Blækpatroner skal jo bruges til at udskrive noget synligt med. Ved at vælge nogle gode motiver, så kan disse også komme til at appellere til de øvrige sanser. Et billede af en lækker steak eller noget andet mad vil føre associationer til smagssansen. Og et foto af Wienerfilharmonikerne i færd med at spille Brahms Overture i F#-mol vil give høresansen lidt kræs.

Hvis du har indflydelse på blækpatronernes indpakning / emballage, så kan du også få følesansen med sammen med nogle assoiative konnotationer til fallossymboler og andet. Parfume-producenter gør stærkt brug af formet emballage.

Endelig vil lugtesansen kunne sættes i spil ved at tilsætte duft til emballagen, så kunder, der køber blækpatronerne, sætter denne duft sammen med netop dette mærke.

Du kan ikke brande til alle sanser ved simpel markedsføring i aviser/tv/internet. Men branding sker altså i høj grad på det fysiske POS og ved det faktiske køb.

Christian har ret i, at markedsføringen kommer før brandingen. Men tankerne om brandet kommer allerførst. Og det er aldrig af vejen at gøre sig nogle tanker om, hvad der gør dette produkt interessant at købe i forhold til de andre tilsvarende produkter på markedet.

Skal der være fokus på lavpris, så brug gule/sorte farver. Skal der være tale om en intim oplevelse, så brug nogle varme og bløde farver.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:54
Tak for svarene!
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)