Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - Lange søgestrenge i søgeudtryk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har tit undret mig over at der findes usandsynlige lange søgestrenge som findes i søgeudtryk og som slet ikke giver nogen mening, f.eks fandt jeg denne i dag:

decals stickers & vinyl home & garden inside the home home decor & accents wall decor decals stickers & vinyl Søgeordssætninger 2 135 1,48 %

Den er vist 135 gange og gået 2 klik. (okay over en 2 årig periode...) og jeg tænker det er robotter eller lignende? Har stødt på dette "fænomen" flere gange på adskillige kontoer. 

Nogle der har erfaring med hvad sådanne søgestrenge kan komme fra?

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Disse mærkelige søgninger kommer fra Search partners. Google tillader at søgepartnere
bruger (kategori) links som ved klik udløser en automatisk google søgning, som fx. den du skriver.

Du kan gøre 2 ting.

1. Disable search partners på kampagne niveau. Det er oftest spild af penge alligevel.  

2. Tilføje søgestrengen som negativt søgeord

Med venlig hilsen

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43

Mange tak for det. Ja det kommer jo an på om search partners sælger eller ikke Angry

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30

Jeg skriver faktisk en del om dette punkt i min bog, som udkommer i starten af august - www.marketingbogen.dk

"problemet" opstår i, at Adwords er blot for klog nogle gang. Hvis du som udgangspunkt har dit søgeord i fleksibel søgning (i gamle dage kaldte man det for broad match) så vil du opleve mange besynderlige visninger. Det kommer af 2 ting

1. Dit søgeord er benyttet i en søgeordskombination. Hvis du f.eks. har ordet cykel, så kan du opleve at blive vist på søgningen "faldt på sin cykel", fordi Adwords forsøger at fange så mange relevante kombinationer.

2. Hvis dit ord kan være synonym med et andet ord, så vil du også risikere at blive vist på søgeordskombinationer på synonymordet.

Hurtigt eksempel:

Hvis et teleselskab har ordet internet med, så kan de risikere at blive vist på søgeordskombinationen " carton network ". Årsagen er, at Adwords kan forbinde ordet internet med network og dermed er visningen, ifølge Adwords, relevant. Så skørt som det lyer, så er det sket, det sker, og det vil nok også ske i fremtiden, medmindre man gør en af følgende to ting:

A) Tilføj ekskluderende søgeord løbende - mindst 1-2 gange i ugen

B) Brug Broad Match modifier, det gør du ved at tilføje + foran et eller flere søgeord. Det er med til at minimere antal besynderlige visninger

Læs mere på http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=en&answer=2497702

god fornøjelse

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:09

Hej Jesper

Der er formentligt tale om en slags breadcrumb/urlstreng fra en søgepartner.

Et eksempel er DBA, som er blevet en del af Googles Søgenetværk. Dermed vises dine annoncer på DBA - såfremt søgepartnere er slået til i dine indstillinger - også selvom display er slået fra.

Et eksempel kan være dæk til biler. Hvis du har et søgeord der hedder "vinterdæk" så kan et søgeudtryk der viser sig være "biltilbehoer tilbehoer-og-reservedele daek-uden-faelge type-vinterdaek".

Du skal faktisk være meget opmærksom på dette, da CTR vil være ekstremt lav på DBA søgninger. Så når man optimerer sine søgeord så kan nogle se ud som om de har vildt lave CTR's MEN det har de reelt ikke på Google.dk fx men kun på fx DBA, derfor skal du segmentere for at se de reelle tal(du kan dog ikke se tallene specifikt for de enkelte søgepartnere). Jeg har snakket med Google om det, for jeg troede også på et tidspunkt det var en bot, men fik mig sporet mig frem til DBA, dét kunne Google ikke engang fortælle mig :( 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)