Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min placering på google, samt lidt spørgsmål vedr Magento

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er igang med at lave SEO på min webshop. Jeg har forstået det grundlæggende. Jeg bruger Magento til min webshop..

Det jeg har brug for at vide, er hvordan ser man sin placering på google? Er der en måde, man kan se hvor mange keywords eller links på google? Dertil kunne jeg også godt tænke, mig at vide hvor langtid der går, fra jeg ændrer meta tags, description osv i Magento, før Google "opfanger" det?

Eksempel: Hvis man poster min webshop, som linkFacebook, finder Facebook nogle ord frem som er helt forkerte.. Jeg har ændret netop de ord, i Magento, men det bliver ikke opfanget af FB/Google?

Hvis nogle kan grave noget info frem om min webshop mht. SEO så er min webshop: www.lugsus.dk

På forhånd tak :)

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Pæn shop du har. Smile

I forhold til SEO kan du måske få noget ud af at læse linket i min signatur.

Du bruger hverken canonical eller noindex på url'er der indeholder samme tekst. Får du det fikset, så ville det være super godt i forhold til SEO. Derudover har du ikke noget ret god titel (title tag) på din forside.

Men ellers er gode unikke tekster, title tags og meta descriptions vejen frem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Du kan tjekke dine rankings ved simpelthen at søge efter de keywords du gerne vil findes på, og se hvilken placering din webshop har. Dette bør du notere ned i et regneark, så du kan følge udviklingen over tid.

Hvilke meta-tags er det du ændrer på? Husk at keywords og meta desc ikke tæller med i søgeresultaterne (meta desc bruges af og til af Google som den korte tekst under dit link). Du kan på samme vis holde øje med ændringer i dine produkttekster ved at søge specifikt efter en URL på dit domæne på Google - alstå eksempelvis site:webshop.dk inurl:produkt1. Der er meget stor forskel på tiden der går, før du kan se din nye produkttekst - det svinger fra timer til uger.

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg har faktisk læst flere af dine indlæg, netop for at forstå det grundlæggende, de er super gode!

Hvad mener du med canonical eller noindex på mine url´er? Har du noget godt læsestof til det? 

mht title tag, så jeg i tvivl om, hvor henne jeg ændrer selve forsidens. Tror jeg har ændret det, men at det ikke er opfanget af google?

Tak for svar :)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt bruger jeg programmet "Rank-Tracker" til at se min placering med søgeord... Til min store glæde, ligger jeg som nr. 11 på et par stykker, dvs. at jeg med meget lidt SEO mere, kan komme på googles forside...

(nogen der ved om rank tracker er 100% pålidelig?)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tak for roserne om min blog. Smile

Canonical kan du læse mere om her.

Canonical tagget kan du aktivere i Magento under System --> Konfiguration --> Katalog (Under Katalog) --> Under fanen: Søgemaskine-optimering (SEO).

Indstil både: "Brug canonical link metatag for kategorier" og "Brug canonical link metatag for produkter" til JA.

Du har ikke rettet dit title tag på forsiden. Det retter du typisk under CMS --> Sider --> "overskriften" på cms siden "home".

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Andersen:

Hej Kasper

Tak for roserne om min blog. Smile

Canonical kan du læse mere om her.

Canonical tagget kan du aktivere i Magento under System --> Konfiguration --> Katalog (Under Katalog) --> Under fanen: Søgemaskine-optimering (SEO).

Indstil både: "Brug canonical link metatag for kategorier" og "Brug canonical link metatag for produkter" til JA.

Du har ikke rettet dit title tag på forsiden. Det retter du typisk under CMS --> Sider --> "overskriften" på cms siden "home".

Mange tak for de gode råd! Har ændret det hele, så må vi om det giver noget. :)

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak. Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)