Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

danhost vs. Tdc webshop?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nr Snede
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej:)

Jeg er helt ny i dette forum - jeg er ved at starte en webshop, men synes det er en jungle at finde ud af hvem jeg skal købe min webshop hos? Havde egentlig valgt TDC, men google lidt og fandt nogle anmeldelser samt indlæg herfra der var knap så flatterende - og har set på Danhost, men er de gode, til at finde ud af (er ikke den store it nørd) og kan de leve op til en professionel standard med deres  basis webshop? Håber der er en der kan svare mig på dette eller evt komme med et super tilbud:)

På forhånd tak

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 19:41

Nu er jeg nok ikke den rette og spørger, men. Jeg har hørt at TDC webshop løsning ikke skulle være så godt igen!.. Om det passer, det ved jeg desværre ikke. Tror der nogle kloge hoveder herinde som kan svar dig på dette.. Held og lykke med det :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:50

der findes flere andre gode webshop systemer dandomain.dk

hvad med et open source cms såsom prestashop med mere hvor du betaler en webmaster et engang beløb og så skal man ikke fremover betale et månedlig beløb hver eneste måneden frem over kun hvad webhotellet koster af kroner om måneden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Det var ikke mange valgmuligheder, du giver.

Men jeg vil anbefale en løsning, hvor hostingfirma ikke på nogen måde ejer noget af den software, som du anvender.

Hvad man så skal vælge er der mange delte meninger om, men hvis man vælger noget, som er godt kørene på SEO området og som du synes ser godt ud - så er du nået et godt stykke.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Torben Brighs:
Men jeg vil anbefale en løsning, hvor hostingfirma ikke på nogen måde ejer noget af den software, som du anvender.

Jeg vil anbefale dig en løsning hvor hosting firmaet ejer softwaren som du anvender. Fordi så er de altid forstændigt ansvarlige for at din løsning kører og er opdateret, og de kan ikke gemme sig ved at skyde skylden på den anden part.

Den bedste måde at finde ud af hvilken webshop der er den rigtige til dig, er at bruge nogle af de forskellige gratis prøveversioner, og så se hvad passer bedst. Når man spørger om den slags her på Amino, vil du finde en masse forskellige meninger, men det er typisk meninger om hvilken webshop, der er bedst for dem, så derfor vil jeg anbefale at du selv bruger tiden på at undersøge hvilken webshop der er bedst for dig.
Et godt råd i forbindelse med demo'en, kan være at prøve at ringe til supporten, hvor gode og velvillige de er, kan få stor betydning for din succes og dine omkostninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Det er et spørgsmål om temperament mht valget mellem open source og et lukket system. Der er fordele og ulemper ved begge. Typisk skal du selv stå for opdateringer i forbindelse med open source systemer og er dermed potentielt mere sårbar overfor sikkerhedshuller (hvis du glemmer at opdatere). Til gengæld er det billigere, du kan flytte din shop til en anden webhost og der er oftest flere it folk der kan supportere dig.
Et lukket system sørger for at holde din webshop opdateret, så du ikke skal bekymre dig om den del - til gengæld kan du ikke flytte din shop (med det lukkede system) og det er en dyrere løsning (sammenlignet med hvis du selv kan vedligeholde en open source løsning).

Jeg vil mene du først skal finde ud af, om du selv vil stå for opdateringer osv eller ej. Og så derefter begynde at kigge på systemer.

Mvh

Thomas

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 21:20

Lundsby:
Jeg vil anbefale dig en løsning hvor hosting firmaet ejer softwaren som du anvender. Fordi så er de altid forstændigt ansvarlige for at din løsning kører og er opdateret, og de kan ikke gemme sig ved at skyde skylden på den anden part.

Det er jo også et godt argument – omvendt kender ingen dagen om 5 år. Hvor hostingfirmaet måske har mangedoblet månedslejen, og så er det måske ikke helt let at flytte webshoppen med 5000 varenumre til et andet software system hos en anden host.

Du har stillet et spørgsmål – med mange gode svarmuligheder.

Fra Nr Snede
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:26

Tusind tak for info allesammen - kan godt se det er nødvendigt med mere research (selvom jeg synes jeg havde gjort det;)) 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 22:19

Hvis du nu sørger for at dit varekartotek varetekst, priser, beskrivelse, kortnummer og varernes billedsti kan importeres til shoppen via en csv fil så kan du administrere varerne i et regneark.
Det kan de fleste hostede og købte løsninger administrere, så står du ikke i en situation hvor du skal oprette 500 varer manuelt igen hvis du får behov for at skifte.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:25

Torben Brighs:

Det er jo også et godt argument – omvendt kender ingen dagen om 5 år. Hvor hostingfirmaet måske har mangedoblet månedslejen, og så er det måske ikke helt let at flytte webshoppen med 5000 varenumre til et andet software system hos en anden host.

Det er faktisk rigtigt god pointe, historisk set så er der sandsynligheden for at man stadig er på samme webshop platform efter 5 år meget lille. Ved 2. - 3. år vil stortset alle havde fået bygget en ny løsning. Web-verden løber hurtigt!

Jeg plejer altid at sige: at man ikke skal tænke videre end sin første million i indtjenening. Af to årsager: det er svært at spå om fremtiden og problemerne er typisk nemmere at løse når der ruller penge ind.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)