Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nej fra banken - hvad nu? Alt er klar!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan kun anbefale at spare pengene sammen selv. Da vi skulle starte op på fuld tid havde vi en del opsparing, kommende feriepenge m.m. som gjorde at vi kunne komme i gang uden at skulle snakke med banken. Det giver bare meget mere frihed. Så den bedste anbefaling er at spare de 50.000,- sammen og ellers have lidt tålmodighed selvom du gerne vil i gang.

Jeg kan i øvrigt godt forstå banken siger nej til et lån uden sikkerhed til en nystartet med en god ide.

Der er rigtigt mange der har gode ideer, men ingen forudsætninger for at lave de projekter de har ideer til. Jeg siger ikke du er en af dem, men set fra bankernes synspunkt er det måske svært for dem at vurdere om du har alle de ting der skal til for at de mener at have gode nok muligheder for at få deres penge tilbage igen.

Omkring det med at spare op og vente, så vil det være en god ide at lave en masse forarbejde. Hvis det er noget omkring en hjemmeside eller webshop, kan du sørge for at skrive alt indhold og alle produkttekster. Du kan oprette Facebook, G+, Twitter osv. osv. Det betyder at selvom du ikke kan komme i gang her og nu, så kan du stadig komme i gang med alt forarbejdet.

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:16

Hej Tina.

Øv!

Ved du at Amino fornyligt har startet nået finansering op - du burde kunne finde noget om det her på sitet, alternativt hjælper vækstfonden også med lån - de har flere forskellige lån, det var måske værd at tage en snak med dem: http://www.vf.dk/da/For%20virksomheder

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:16

der skulle stå noget finansiering... det går lidt stærkt ind imellem :) 

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 13:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Beklager mit sene svar.

Jeg har arbejdet med projektet i løbet af de sidste 3 år - men med fuld skrue siden årsskiftet.

Jeg starter op med virksomheden og samtidig arbejder jeg som sælger og deltid i min mands virksomhed. Så synes bestemt at jeg gør mit Smile

Mht lån - det lyder spændende mht vækstfonden, og vil klart tage kontakt, men så vidt jeg kan forstå, så skal man have været i gang i x antal år, da man skal fremvise årsregnskab etc.

Jeg har heldigvis fundet den bedste samarbejdspartner, som laver hele min webshop, som ligger færdig på onsdag OG samtidig lånt 50.000 af en "go ven" som synes at jeg fortjener at få muligheden nu og her. MEN det er LANGT fra nok. Men jeg må starte stille og roligt op og derigennem opbygge en god kundegruppe og med tiden øge mit varelager, når der kommer penge på kontoen. Det værste bliver at følge med i at have varer nok på lageret. 

Tak for svar

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)