Jeg kan kun anbefale at spare pengene sammen selv. Da vi skulle starte op på fuld tid havde vi en del opsparing, kommende feriepenge m.m. som gjorde at vi kunne komme i gang uden at skulle snakke med banken. Det giver bare meget mere frihed. Så den bedste anbefaling er at spare de 50.000,- sammen og ellers have lidt tålmodighed selvom du gerne vil i gang. Jeg kan i øvrigt godt forstå banken siger nej til et lån uden sikkerhed til en nystartet med en god ide. Der er rigtigt mange der har gode ideer, men ingen forudsætninger for at lave de projekter de har ideer til. Jeg siger ikke du er en af dem, men set fra bankernes synspunkt er det måske svært for dem at vurdere om du har alle de ting der skal til for at de mener at have gode nok muligheder for at få deres penge tilbage igen. Omkring det med at spare op og vente, så vil det være en god ide at lave en masse forarbejde. Hvis det er noget omkring en hjemmeside eller webshop, kan du sørge for at skrive alt indhold og alle produkttekster. Du kan oprette Facebook, G+, Twitter osv. osv. Det betyder at selvom du ikke kan komme i gang her og nu, så kan du stadig komme i gang med alt forarbejdet. |
Hej Tina.
Øv!
Ved du at Amino fornyligt har startet nået finansering op - du burde kunne finde noget om det her på sitet, alternativt hjælper vækstfonden også med lån - de har flere forskellige lån, det var måske værd at tage en snak med dem: http://www.vf.dk/da/For%20virksomheder