Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med 'Green Screen' til video?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

står og skal til at skyde nogle videoer med personer foran en hvid eller grøn baggrund -

- hvid er kedelig baggrund synes jeg, men nemt at sætte firma loge på f.eks

- grøn (geen wall)/smart scrren giver mulighed for at sætte person på en flot baggrund, men er

det for besværligt og kan resultatet blive godt med en lille pengepung?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:49

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:49

tak Niels,

endnu bedre :)

Tilmeldt 27. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:05

Jeg har selv leget en del med green screen, og ja det kan klares for få penge. Du skal bare være opmærksom på belysning da det godt kan drille lidt. Men jeg har en ven der brugte et grønt lagen, havde folk til at holde det, og så kunne det bruges ganske fint. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:24

CfTorben:

Jeg har selv leget en del med green screen, og ja det kan klares for få penge. Du skal bare være opmærksom på belysning da det godt kan drille lidt. Men jeg har en ven der brugte et grønt lagen, havde folk til at holde det, og så kunne det bruges ganske fint. 

tak Torben,

kan se man kan købe nogle fine kit med lamper og green wall samt stativer på ebay.co.uk så det går den rigtige vej - så skal jeg bare se om min gamle premiere version kan være med endnu når der skal redigeres :)

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal også være opmærksom på at et grønt stykke stof og en masse lys ikke er det eneste du skal bruge, det udgør måske 40% af projektet, det rigtige software og kamera er meget vigtigt for at resultatet bliver godt nok.

Jeg ser tit folk eksperimentere med greenscreen, og jeg tænker lige så tit, hvorfor dog? jeg vil opfordre dig til at tænke det igennem en ekstra gang, er det virkelig den eneste måde du kan få den baggrund du ønsker? Specielt hvis du ikke har prøvet det før så tvivler jeg desværre på at dit resultat bliver godt nok...

/Meik

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:41

Meik Jessen:

Du skal også være opmærksom på at et grønt stykke stof og en masse lys ikke er det eneste du skal bruge, det udgør måske 40% af projektet, det rigtige software og kamera er meget vigtigt for at resultatet bliver godt nok.

Jeg ser tit folk eksperimentere med greenscreen, og jeg tænker lige så tit, hvorfor dog? jeg vil opfordre dig til at tænke det igennem en ekstra gang, er det virkelig den eneste måde du kan få den baggrund du ønsker? Specielt hvis du ikke har prøvet det før så tvivler jeg desværre på at dit resultat bliver godt nok...

/Meik

Om jeg i sidste ende kommer til at bruge chroma key metoden er jeg ikke sikker på endnu, hvis jeg kan sætte det helt rigtige billede ind og det bare passer i produktionen med det rigtige udtryk så prøver jeg det, hvis ikke så er alternativet en hvis kedelig baggrund med et firma logo måske eller et dyrt produceret banner i 3x3 meter hmm - noget taler for at bruge green screen.

Har kigget på hitfilm standard til 700kr, det virker til at det kan klare ærterne sammen med et lærred til 300kr der er 10'x20'.

Det er en merudgift på 300 hvis jeg vælger at lave det med chroma key i forhold til alm hvid/naturlig baggrund.

Der er rigtig mange gode sæt på ebay.co.uk med lys til formålet i ganske fin kvalitet - nu om dage behøver man ikke bruge professionelle altid som koster kassen - man kan komme langt med god research,kritisk sans,stædighed og evnen til at lære nyt ;)

Fra Odense
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 10
Fra  Maxgree Skrevet kl. 22:28

Jeg har en del erfaring i amatør green screen video. Det der fungerer bedst og som du skal teste er farven og afstanden på lærred/stoffet. Som du sikkert ved kan der være reflektion af det grønne på personen eller objektet men det kan ordnes i Premiere Pro fra Adobe. 

Jeg købte et ret skrigende grønt stof på 10*3 meter på nettet og håber du får et godt resultat :)

God vind!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:46

Steffen Poulsen:

Jeg har en del erfaring i amatør green screen video. Det der fungerer bedst og som du skal teste er farven og afstanden på lærred/stoffet. Som du sikkert ved kan der være reflektion af det grønne på personen eller objektet men det kan ordnes i Premiere Pro fra Adobe. 

Jeg købte et ret skrigende grønt stof på 10*3 meter på nettet og håber du får et godt resultat :)

God vind!

tak for input - håber du fik lavet nogle gode billeder/video :)

de sæt man køber er farven testet for optimal grøn med høj kontrast til hud, jeg har ikke hørt at det grønne reflekterer på personen dog, det undrer mig lidt når stoffet er uden glans også? heldigvis vil det kun blive ryggen af personen der ville blive lidt grønlig tone hvis det skete.

De anbefaler på flere sider at sætte 4-6 små lamper på baggrund alene for at eliminere skygger og så 2-4 lamper på personen med soft diffuser - hvis jeg følger disse råd burde det lave pæne resultater :)

Glæder mig helt til at skyde videoer når udstyret lander ;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)