Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du rette denne linie for mig? (wordpress) (løst)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Starter et nyt site i wordpress og sidder og følger fremgangsmåden her: http://www.concept-i.dk/blog/seo-wordpress.html

Jeg har fundet linien, der skal rettes (så vidt jeg forstår det):

<title><?php if(is_front_page()) { bloginfo('name'); } else { wp_title( '', true, 'right' ); }?></title>

_______________________________________________________________________________________________

Guiden siger: finde en linie, hvor der står noget med:

<?php bloginfo('name'); ?> - <?php wp_title(''); ?>

Det skal du flytte lidt rundt på, så der istedet står:

<?php wp_title(''); ?> - <?php bloginfo('name'); ?>

Det giver dine keywords maksimal effekt i søgemaskinerne, da jo tidligere i title taget dit keyword står, jo mere betydning tildeler søgemaskinerne det.

_________________________________________________________________________________________________

Af skræk for at at jeg får skrevet noget bras, håber jeg at en barmhjertig sjæl gider at fikse linien for mig, så den er lige til at paste ind.

pft. Lone

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:35

Jeg mener, at både All In One SEO og Wordpress SEO overrider den kode - i WPSEO skal du muligvis checke Force rewrite-boksen.

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 12:40

Lone Ginnerup:
<title><?php if(is_front_page()) { bloginfo('name'); } else { wp_title( '', true, 'right' ); }?></title>

Betyder: Hvis Dette er forsiden { skal titlen være værdien af, bloginfo('name'); (bloggens navn nok) } Hvis ikke det er forsiden { skal titlen være en eller anden wp_title('', true, 'right'); som nok er en funktion der giver sidens (keyword, title, produkt eller what ever) return. }

Det er det som den linie gør, så jeg forstår ikke hvad du vil have "byttet" om ?

Jeg ved ikke noget om wordpress skal lige høre med til historien.

Og jeg håber min forklaring er til at forstå :p

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 12:43

Lone Ginnerup:

Den linje skriver titlen på bloggen i title på forsiden, og titlen på indlægget (uden navnet på bloggen) på alle undersiderne. Det bør være helt fint i forhold til den SEO optimering du prøver at lave.

Alternativt kan du ændre:

wp_title( '', true, 'right' );

til:

wp_title( '', true, 'right' ).' - '.bloginfo('name');

hvis du gerne vil følge din anvisning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:47

Tak for svar begge to.

Jeg har godt nok all in one seo, men da det også bliver tilrådet i denne guide, samtidigt med at han foreslår linien rettet, tænker jeg, at det måske har en årsag.

@ Dan - - jeg forstår godt hvad pointen i det hele er. Det, jeg er ræd for, er at komme til at skrive et tegn for meget eller for lidt, så linien går i kludder.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 12:53

@Lone 

Du kan altid kopiere det hele over i et word ark, så du har en kopi af det der virker hvis du roder for meget (Læs: Det giver en fejl).

Sådan startet jeg selv med at lære det først i Joomla og derefter i Wordpress.

Jeg ved ikke om det SEO mæssigt har en fordel at gøre det trick der.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:58

NY:
Du kan altid kopiere det hele over i et word ark

Det har jeg også brugt at gøre, men det her har jeg mindre mod på, fordi den tekst jeg skal rette i, ikke stemmer helt overens med det, jeg blev sat til at finde.

Jeg hopper ikke efter alle guides, men denne er af/med med Brian Brandt & Thomas Rosenstand - og med de to herrer som ankermænd, har jeg lyst til at lystre :-)

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 13:11

Lone Ginnerup:
@ Dan - - jeg forstår godt hvad pointen i det hele er. Det, jeg er ræd for, er at komme til at skrive et tegn for meget eller for lidt, så linien går i kludder.

Som jeg også skrev ovenfor forstår jeg ikke hvad du vil have byttet rundt, og det er derfor jeg ikke har gjort det

- Det er også sjovere at lære dig php ;-)

{ åben bracket,

} luk bracket,

() [] osv det er det samme, har der været en åben, skal der også være en der lukker.

"" '' quotes, har der været en åben, skal der også være en luk.

, adskiller data (variabler, info , what ever) i en funktion, om det er en bruger oprettet funktion eller om det er en php funktion er ligegyldigt.

medmindre en linie slutter med en open bracket (åben bracket "{") skal denne ALTID lukkes med et ;

Sæt igang ;-)

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:17

Nu er den artikel efterhånden et par år gammel, og kunne godt trænge til en opdatering efterhånden. 

Alt det kodehalløj der kan undgåes, hvis du bare installerer det bedste WordPress SEO plugin der findes - som hedder "WordPress SEO". 

http://wordpress.org/extend/plugins/wordpress-seo/

Du kan finde den via dit WordPress kontrolpanel under "Tilføj Plugins". Søg efter "WordPress SEO"; så er det den første. 

Den ændrer din title tag for dig, så det fungerer bedst. 

God fornøjelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 14:39

@Brian Brandt - - super super - - mange tak for hjælpen :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)