Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO keyword-domäne strategi?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Aminoer,

Jeg ville höre om det er en god ide, at köbe en masse domäner, som indeholder ens keyword?

Jeg ville sä pä hvert domäne lave 5-10 gode og brugbare indholdssider, om netop dette keyword, og sä linke derfra til brand-domänet. Laver sä lidt linkbuilding for disse sider. Vil det give noget? eller vil det som DeMib ville sige, bare väre en crap island som ikke er noget värd? Jeg ville hoste den pä en anden server en brand domänet, og ikke lave intern links mellem disse keywords/content sider.

Nogen der har gode/ingen effekt erfaringer med sädan noget?

Mvh
Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 14:12
Hejsa og snart velkommen til Århus

Jeg kan godt følge din tankegang med pr for dig selv fra egne sider. Det skide smart og jeg gør det selv. Meeen

Hvorfor kun interesserre dig for et keyword/branche det er da min bedre efter min mening af have nogle domæner der dækker flere Brancher eks. laver arbejder jeg selv på nedenstående sider og en del flere. 

på den måde dækker du et større område og vil have mulighed for gennem dit site at påvirke dine brugere på den ene eller anden måde til at "fortælle" om dit hovedprojekt"

Der er bare en win loose situation der kunne opstå. Det kunne jo være at en af dine andre "branche" sider gik hen og blev en velbesøgt side som derfor ville kræve lidt mere tid end du havde forventet?

mit eget eks. Jeg har købt www.just-sex.dk & www.just-sex.dk/forum fordi jeg ved at sex er et af de mest brugte søgeord på nettet og har en del online brugeres interesse. Og uden jeg har brugt nogle penge på markedsføring jo amino har givet mig godt 1377 besøg. hvorimod 289 har besøgt www.just-kiosk.dk

men fra just-sex.dk bliver der linket og kørt reklamer til just-kiosk.dk og fra just-kiosk.dk vil der blive linket til scootermarkedet.dk og fra scootermarkedet bliver der linket til www.just-sex.dk/forum

3 forskellige brancher med 3 egne målgrupper.

det blev sgu lige til en længere forklaring og lidt mere arbejde for dig. Det havde været nemmere hvis der stod hvilken branche / keyword du hælder dig optil så jeg brugte et eks om mig.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:39
Hej Tranberg

Jo, jeg synes, at det er en god ide - men der SKAL være en mening med domænerne, ellers er det min overbevisning, at du spilder dine penge.

Domænerne, skal altså kunne leve et "selvstændigt" liv og være relevant.... og DU skal (på eet eller andet tidspunkt i fremtiden) have tiden til at kunne gøre noget ved det.

Derfor bør du IKKE sprede dig over alle mulige felter, som ikke er relaterede til hinanden på een eller anden måde.
Venlig hilsen, Christian

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Skrevet kl. 17:23
Hej, Tak for svarene. (og for ärhus velkommsten :)

Det som jeg ville, var kun at köbe keywords domäner med keywords der ogsä findes pä mit brandsite. Min ide var blot at lave en mini-info side om f.eks. Mango - hvis det var relevant for mit brandsite. Sä ville der väre en masse (unikt) info, billeder og et par links til sider om mango, og sä ogsä et link til mig. När dette först var lavet, sä ville jeg nok ikke lave noget nyt pä dem. Höjest af og til tilföje lidt, sä google kan se, der sker noget. Sä ville jeg köbe mango-frugter.dk, og sä linke til mit brandsite, hvor jeg sä solgte et eller andet med mango. (naturligvis tänkt eksempel)

Spörgsmälet er sä vel bare, om det bedre kan betale sig at lave et subdomäne pä branddomänet eller /mango/ pä mit brandsite, og sä bare have det mere content om keywordet? Sä ville jeg bare ikke have et content link fra en extern side.

Det ville väre fedt hvis den kunne ranke sä godt, at der kom trafik, men mälet var blot at forbedre branddomänets serp pä de keywords.

Häber det giver mening

Mvh
Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:08
Hej Tranberg.

Det hele ender op i hvordan du mest effektivt anvender dine ressourcer.

Lad os for eksemplets skyld sige, at du har energi til at få 1000 indkomne links inden for et år.

Hvordan vil du helst modtage den juice?

1000 til dit hovedsite, som vel i sig selv er "link-værdigt"?

eller 500 til dit hovedsite og 50 links til 10 "undersites", som i sig selv blot er tomme skaller.

Når jeg tænker på, hvilket arbejde er der med at få gode links ind på et site, så foretrækker jeg at arbejde med hovedsitet alene.

Jeg tror desuden på, at hvis du ikke bygger dine undersites VIDT forskelligt, så gennemskuer Google under alle omstændigheder, hvad du har gang i.

Tænk på, Googles computere er "trænet" til at afsløre snyd og unormaliteter.

Og det er ikke normalt at finde eks. 10 hjemmesider, der hovedsageligt linker til det samme site og ikke ret meget andet

Det var dette, der slog de gamle link-farme ihjel for et halvt Internet-liv siden. Siden da er søgemaskinen blevet MEGET klogere.

Hvis dine undersites derimod har en selvstændig berettigelse, så er den jo lige til højrebenet.

Mvh, Christian

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Skrevet kl. 21:31
Hej Christian,

Kan sagtens følge dig. Tror jeg vil lave en eller to undersider, så der ikke kan fastlægges noget mønster, og jeg kan holde lidt mere fokus på de undersider, og give dem nok indhold til at være en ok informationsside. Så kan jeg også nemt teste om jeg ranker bedre, på netop de 2 søgeord. Resten af det content jeg har, vil jeg nok ligge på branddomænet, på en "naturlig" måde.

Tak for input :)

Mvh

Tranberg

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:02

Det synes jeg lyder rigtig fornuftigt.

Mvh, Christian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)